Uudised

Mõned uudised Tokyo autonäituselt

Mazda MX-30 on ettevõtte esimene elektriajamiga linnamaastur, mille akuplokil tuleb küll mahu osas konkurentidele alla vanduda, aga seejagu on väiksem ka nende tootmist saatev koormus keskkonnale.
Järgmise põlvkonna Honda Jazz peaks müügile jõudma eeloleval aastal ja neid autosid hakatakse esiti pakkuma vaid hübriidajamitega.
Näitusel esitletakse ka teise põlvkonna Subaru Levorgi prototüüpi, mis saab enesele 1,8-liitrise turbomootori.

Uus Honda Jazz peaks jõudma Euroopas müüki eeloleval aastal ja väikeauto kauaoodatud uus põlvkond tuleb meil esiti müüki vaid hübriidajamitega. Ülesehituselt sarnanevat see hübriidajamiga Honda CR-V ajamile, kus kaks elektrimootorit on kokku köidetud kaheliitrise bensiinimootori ja variaator-tüüpi automaatkäigukastiga, ent väiksemas Jazzis võtaks kaheliitrise „bensiinipõleti“ töö üle liitrise- ja 1,5-liitrise töömahuga jõuallikad. Kahe aasta pärast peaks endale hübriidajami saama veel Honda Civic ja aastal 2022 peaks kõik Euroopas müüdavad Hondad olema mingil moel „elektrifitseeritud“.

Ulmelise välimusega Lexus LF-30 annab aimu, millised hakkavad välja nägema kümne aasta pärast tänavatele saadetavad luukpärad, mis Jaguar I-Pace ostjaid üle võtta soovivad. Üles avanevate ustega ideeauto on pisut üle viie meetri pikk, selle telgede vaheks olevat 3200 mm ja auto katusejoon on eespool nimetatud „kaslasest“ vaid 40 mm kõrgemal. Hea juhitavuse saavutamiseks plaanitakse antud elektriauto juures kasutada rataste rummusiseseid mootoreid, mis andvat sohvri käsutuse enam kui 500 hj. 100 km/h saavutatakse 3,8 sekundiga, auto tippkiiruseks on elektrooniliselt piiratult 200 km/h ja ühe laadimisega olevat sõiduulatuseks pea 500 km.

Mazda on üks viimastest Jaapani autotootjatest, kes arendab muuhulgas uusi diiselmootoreid, ent ettevõte pole unustanud ka praegu nii poppe „särtsuliikureid“, mille kinnituseks on elektriajamiga linnamaastur Mazda MX-30, mis peaks jõudma turule juba järgmise aasta lõpus. Uustulnuka akuplokk on küll väiksem kui konkurentidel (35,5 kWh), ent kuna lõviosa ostjate päevane läbisõit olevat umbes 50 km, on ka sellest neli korda suurem tegevusraadius ilmselt piisav. MX-30 on mõõtude poolest võrreldav uue CX-30-ga, olles viimasest pisut madalam ja auto ajami võimsuseks on 105 kW/143 hj.

Mitsubishi Mi-Tech kergitab saladuseloori ettevõtte järgmise põlvkonna pistikhübriidide ajamitelt, milles võtavad bensiinitoiduse jõuallika käest teatepulga üle gaasiturbiin-mootorgeneraatorid. Tootja vältel olevat need sama võimsast ottomootorist poole kergemad ja lisaks bensiinile saavat neis kasutada ka teisi kütuseid, nagu näiteks alkoholi, petrooleumi või diislikütust. Säärane generaator jõustaks nelja elektrimootorit sisaldavat jõuülekannet, millel Mitsubishi kõnepruugis nimeks Quad Motor 4WD System. Ja isegi kui kõnealusest ideest asja ei saa, siis laenab sellelt autolt oma silmnäo ilme järgmine Mitsubishi ASX, mida plaanitakse esitleda 2021. aastal.

Nissan Ariya on eelvaade elektriajamiga linnamaasturile, mis peaks jõudma koosteliinile juba lähema kahe aasta sees. 4,6 meetrit pikk Ariya on pisut lühem ja laiem tänasest Nissan X-Trailist, ent auto katusejoon olevat viimati nimetatu omast 100 mm madalamal. Auto luuakse uue platvormi najal, mis võetakse kasutusele ka uue põlvkonna Renault’ ja Mitsubishi „särtsuliikurite“ juures ning mis annab autode loojatele enam tegevusvabadust nii jõuallikate arvu kui nende paigutuse osas. Ariya saab enesele nelikveo võimaldamiseks vähemasti kaks elektrimootorit – ühe mõlemale teljele – ülejäänud parameetreid hoitakse aga praegu veel saladuses.

Suzuki stendis tõmbab pilke Waku SPO nimeline ideeauto, mille esituled ja kaameratega varustatud tahavaatepeeglid võivad jõuda peagi ka seeriaautodele. Nostalgilise ilmega sõiduki tulevik pole veel selge ja näitusele toodi see seepärast, et näidata, millises suunas areneb Suzuki kujunduskeel ning esitleda nn Waku-Waku lülitit. Esimene on jätkuvalt nostalgilise joonega, et teha lõpp isikupäratute „liialt ümarate“ autode pealetungile, teine aga uudne lähenemine isikupära lisamiseks, sest ostja saab ühe nupuvajutusega muuta iluvõre ilmet, näidikupaneelis kuvatavat ja auto kere kuju, sest tänu peitu pugevale autopära ülaosale saab pisikesest universaalist jalapealt kupee.

Teiseks efektseks sõidukiks on Suzuki väljapanekus tiibustega Hanare, mis peegeldab suunda, millised hakkavad välja nägema sellised Suzukid, mis peavad liikluses lõviosa ajast omapäi toime tulema. Autonoomsele juhtimisele panustav Hanare peab võimaldama masina kasutajatel sõidu kestel töötada või puhata, mistõttu sõltuvat nende autode interjööri lõplik välimus suuresti konkreetsete ostjate soovidest. Lisaks Waku SPO-le – Waku tähendavat Jaapani keeles köitvust - ja Hanarele on Suzukil näitusel väljas veel kolmaski ideeauto, millel nimeks Hustler 😊, aga see olevat ette nähtud ainult koduturule.

Subaru esitleb näitusel teise põlvkonna Levorgi prototüüpi, mis peaks „unustamatut sõiduelamust“ võimaldava seeriaautona jõudma Jaapanis müüki juba eeloleva aasta teises pooles. See nelikveoline universaal on üks vähestest Tokyo autonäitusel esitletud uudistest, mis on realistliku olemisega ja millel on elektriajami asemel bensiini põletav jõuallikas, ehk täpsemalt 1,8-liitrise töömahuga turbomootor. Täpsemad parameetrid hoiab tootja veel enda teada, nagu sedagi, millal uus Levorg meieni juhatatakse, ent esmasündinu näitel jõudsid need autod pärast Jaapanis müügile tulekut mujale umbes aastase nihkega.

Toyota plaanib tulevikuski sõidurõõmu pakkuda, mida kinnitab ettevõtte juhi Akio Toyoda poolt esitletud kahekohaline Toyota e-Racer. Peale nime pole sellest kärbeskaallasest hetkel midagi muud teada, ent tõenäoliselt ei jää see „auto“ pelgalt staatiliseks skulptuuriks, millele viitab ka Ott Tänaku tööandja öeldu. „Autod tulid ja asendasid hobuseid, aga meie hulgas on tänagi neid, kes hobuseid omavad, nendega ratsutavad ja isegi võistlevad. Usun, et samamoodi läheb ka autodega ja sõidurõõmul on tulevikuski oluline roll, hoolimata sellest, et varsti üsna paljud meist juba juhita sõidukitesse ümber kolivad“.

Järgmisest Toyota Miraist ja LQ-nimelisest elektriajamiga luukpärast oleme me juba kirjutanud, ent lisaks nendele sõidukitele tõmbavad Toyota väljapanekus pilke veel autonoomset sõitu võimaldav e-Palette (pildil) ja kompaktne kahekohaline elektriauto, millega soovitakse turule tulla juba järgmisel aastal. 5,2 meetrit pikk e-Palette võtab koos juhiga pardale 20 reisijat – või kuni neli ratastooli ja seitse püsti seisvat inimest – ja ühe laadimisega on seesuguse elektriajamiga „bussi“ sõiduulatuseks kuni 150 kilomeetrit. Järgmisel aastal toimuvatel Tokyo olümpiamängudel sõidutavad külalisi 20 seesugust sõidukit, millel sohver vaid igaks juhuks kaasas on.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.