Uudised

Neljas Octavia jõuab Eestisse aprillis

Neljanda põlvkonna esindaja on eelkäijast ruumikam ja turvalisem, selle kasutajaliides annab autode kasutajate käsutusse enam võimalusi ja latti nihutatakse edasi ka kasutusmugavuse osas.
Uus Octavia, mis jagab komponente kaheksanda põlvkonna VW Golfiga, on vanemast mudelist pikem, mis lubab pakkuda avaramat interjööri ja klassiliidrile omast pakiruumi.
Uustulnukast saab esimene Octavia, mida hakatakse pakkuma ka pistikhübriidina.

Eile tõmmati kate neljanda põlvkonna Škoda Octavialt, mis põhineb kaheksanda Volkswagen Golfi komponentidel ja peaks Eestisse jõudma aprillis. Eelnevate põlvkondade jooksul on neid kaubaks läinud juba 6,5 miljonit ja sestap on arusaadav, miks nimetab Tšehhi algupäraga autotootja just seda mudelit enda „südameks ja mootoriks“. Jätkuva populaarsuse tagamiseks lubatakse turule tuua sõidukid, mis on eelkäijast ruumikamad, praktilisemad ja mugavamad autod ning millel on lisaks nutikamale kasutajaliidesele ette näidata ka arenenum turvavarustus.

Uue mudeli pikkuseks on 4689 mm, mis tähendab, et vanemast luukpärast ollakse pikkuses üle 19- ja universaalist 22 millimeetriga. Auto on eelkäijast pisut laiem ja luukpära pakiruumi maht kasvas kümne- ning universaalil kolmekümne liitri jagu, milleks on nüüd tavaseades 600 ja 640 liitrit. Uustulnuka näolapp sarnaneb väikeauto Škoda Scala sihverplaadile ja suhteliselt väikese pinnaga laternaplokid tähendavad seda, et valgusdioodidel põhinevad päeva-, lähi-, ja kaugtuled on nüüd kõigil versioonidel juba põhivarustuses.

Škoda kinnitusel hakkab esmasesse valikusse kuuluma 14 versiooni erinevatest ajamitest, käigukastidest ja veoskeemidest. Mootorite võimsused jäävad vahemikku 81 kW/110 hj – 150 kW/204 hj ja nn pehmete hübriididena hakatakse esmalt pakkuma kaht ottomootorit, milleks on 1,0 TSI (110 hj) ja 1,5 TSI (150 hj). Surugaasil töötav versioon suudab läbida nüüd ühe paagitäiega 523 km ja laetava pistikhübriidi – 204 hj arendav Octavia iV – akuploki mahuks on 13 kWh, mille najal saab elektrilises sõidurežiimis läbida kuni 55 km (WLTP).

Interjööris püüavad pilku kvaliteetsed materjalid ning armatuurlaua keskel domineerib infolustisüsteemi ekraan, mille diagonaaliks on sõltuvalt varustusest 8,25 või 10,0-tolli. Paremate varustuste korral saab mitmeid funktsioone juhtida viipe- ja häälkäsklustega, mida täiendavad multifunktsionaalsed roolid. Näidikuplokis on põhiasetuses 4,2-tolline infoekraan, ent võib asendada ka digitaalse näidikupaneeliga, mille diagonaaliks on 10,25-tolli. Lisandunud mugavus- ja turvavarustusest on aga ilmselt paslik kirjutada siis, kui auto juba reaalselt kohal on.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Škoda Scala

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Škoda Scala põhitrumbiks on „palju autot vähese raha eest“, mis peab baasmudelite korral hästi paika. Scala tagaistme ees on enam jalaruumi kui üheski võistlejas ja lisaks sellele rõõmustavad ostja südant veel õnnestunud kujundus, elegantne interjöör, head sõiduomadused ja külluslik (lisa)varustus. Õigupoolest meenutavad väikeauto algupära vaid auto sõitjate ruumi laius ja interjööri viimistluses kasutatavad odavakoelised plastpaneelid.