Uudised

Mida põnevat näeb praegu Atlandi taga?

Toome teieni mõned uudised Los Angelese autonäituselt, mille vahele on pikitud ka paar mujal esitletud uustulnukat, millest lihtsalt ei saa mööda vaadata.
Radikaalseim neist on ilmselt ainult joonlaua abil kujundatud Tesla Cybertruck, mis olevat saanud juba 200 000 makstud eeltellimust!
Laetava hübriidajamiga Toyota RAV4 on nobedaim alternatiivse jõuallikaga Toyota, mis jääb kiiruses ja võimsuses alla vaid GR Suprale.

Esimese detsembrini avatud Los Angelese autoshow on suurim näitus, mis mahub veel käimasolevasse aastasse ja kuna kõik esmaesitlused peaks olema nüüd toimunud, näis olevat paslik teha kokkuvõte neist uudistest, mis meidki puudutavad. Vastavalt ookeanitagusele maitsele on näitusehallid tulvil V8-kandjatest ja erinevatest (linna)maasturitest, aga lisaks neile autodele jäi silma veel trend, et elektriajamid hakkavad jõudma ka tavapäraste pereautode valikusse ega ole enam vaid väikeautode või eksootiliste superautode mängumaa. Selliseid sõidukeid jõudis „Inglite linna“ koguni kaks, milleks on Ford Mustang Mach-E ja Volkswagen ID Space Vizzion.

Audi e-tron Sportback on nägusam versioon Audi esimesest elektriajamiga linnamaasturist, mille pikkus ja kõrgus on e-troniga võrreldavad, ent mille katusejoon on alates B-piilarist märgatavalt laugema joonega. Mudelilt A7 laenatud katuse tagaosa annab autole sportlikuma ilme ja tänu voolujoonelisemale kerele olevat uustulnuka sõiduulatus paljalt seepärast umbes kümne kilomeetri jagu suurem. Väiksemate koormuste korral võib auto vedada vaid tagaratastega ning tänu akuploki parandatud jahutusele, „libedamale“ kerele ning muudele täiustustele lubatakse mudeli e-tron Sportback 55 sõiduulatuseks ühe laadimisega 466 km (WLTP). Autot esitletakse Euroopas kevadel.

Kui nobedaim Audi e-tron Sportback 55 saavutab 100 km/h 5,7 sekundiga, siis teine Audi poolt esitletud uudismudel on sellest veel väledam, saavutades 100 km/h vaid 3,8 sekundiga. Tegemist on mudeliga RS Q8, mida jõustab neljaliitrine V8 ja mida pakutakse mootorgeneraatoriga varustatuna nn pehme, ehk poolhübriidina. Kõik need autod saavad enestele kaheksakäigulise automaatkäigukasti ja adaptiivse õhkvedrustuse ning nelikroolimine on samuti põhivarustuses. 600 hj arendava linnamaasturi tippkiiruseks on 250 km/h – lisavarustusena pakutava nihutatud pöörete piiraja korral isegi 304 km/h – ja Euroopas peaks seegi mudel jõudma müügile eeloleval kevadel.

Kui täiuslikkusest on puudu vaid Aston Martini logoga linnamaastur, siis ei pea enam pikalt ootama. Viiekohaline Aston Martin DBX peaks müügile jõudma eeloleval kevadel ja optimistide ootuste kohaselt peaks DBX paisutama ettevõtte müügimahtu umbes kahe kolmandiku jagu. Auto neljaliitrine V8 on algselt AMG-päritolu ja 550 hj arendaval uustulnukal kulub 100 km/h saavutamiseks vähem kui viis sekundit. 5,04 m pikk DBX on küll pisut lühem kui Bentley Bentayga (5,14 m), aga pikem Porsche linnamaasturist Cayenne (4,92 m), ületades mõlemat telgede vahe osas. Tegu on nelikveolise autoga ja tulevikus täienevat ka jõuallikate valik.

Fordi elektriajamiga Mustang Mach-E pole mitte ainult Tesla Model Y otsene konkurent vaid viimasega ka välisilme osas õige sarnane. Mach-E on ehitatud Fordi elektriautode platvormile Global Electrified 2 ja baasversioonil veavad vaid tagarattad. Sellise „hinnad alates“ variandi võimsuseks on 258 hj ja väikseima akuploki (75 kWh) korral on auto sõiduulatuseks 450 km (WLTP), tegusam Mach-E arendab aga 289 hj ja sõidab 99 kWh akuploki najal pea 600 km (WLTP). Mõlema ajami ja akuplokiga pakutakse ka nelikveolisi erimeid, mis saavutavad 100 km/h kaheksa sekundi asemel sekundi jagu nobedamini ja mille sõiduulatuseks on 416 ja 536 km.

Järgmisel aastal müügile jõudev Lexus LC avaversioon on võrreldavast kõva katusega vennast umbes sadakond kilogrammi raskem, ent viieliitrise V8-ga varustatud LC 500 peaks sellest hoolimata saama „sada kätte“ umbes viie sekundi jooksul. Hübriidajamiga versioon järgneb sellele pisut hiljem ja mõlemad 2+2 skeemis istmetega kupeed saavad omale pehme katuse, mida saab avada/sulgeda ka auto liikudes (kuni 50 km/h). Katusekattematerjali hakatakse pakkuma kas musta või beežina ja katust avades muudab masin automaatselt ka kliimaseadme, istmesoojenduse ja nn kaelasoojendi seadeid.

MINI tõmbas näitusel katte enda kõigi aegade kiireimalt luukpäralt, milleks on John Cooper Works GP, mis arendab kaheliitrise turbomootori toel 306 hj. See esiveoline taskurakett peaks minema tootmisse kevadel ja kokku valmistatakse selliseid autosid 3000 tükki, millest 575 on reserveeritud brittide jaoks. Nende autode eritunnuseks on plastist rattakoopalaiendid ja lisaks kaheksakäigulisele automaatkäigukastile kuulub põhivarustusse ka mehhaaniline piiratud libisemisega diferentsiaal. Kõnealune erimudel saavutab kiiruse 100 km/h 5,2 sekundiga ja auto tippkiiruseks lubatakse 264 km/h.

Radikaalse välimusega Tesla Cybertruck on Ford „eff-sajaviiekümne“ elektritoitel rivaal, mis peaks müügile jõudma kahe aasta pärast ja mille eeltellimuse eest on Elon Muski kinnitusel maksnud juba 200 000 inimest! Seda 5,9-meetrist kastikat hakatakse pakkuma ühe, kahe või kolme elektrimootoriga ning lihtsaimaks versiooniks on tagaveoline „küberveok“, mis saavutab kiiruse 97 km/h 6,5 sekundiga ja mille tegevusraadiuseks lubatakse ühe laadimisega umbes 400 km. Sellise masina kandevõimeks on 1360 kg, kahe mootoriga nelikveoline saavutavat aga kiiruse 97 km/h 4,5 sekundiga ja kolme mootoriga tippmudelil kuluvat selleks vaid 2,9 sekundit. Ettevõtte asutaja sõnul suutvat võimsaim mudel läbida ühe laadimisega vähemalt 800 km ja vedada kuni 6350 kg kaaluvat haagist!

Laetava hübriidajamiga Toyota RAV4 on tähelepanuväärne õige mitme asja poolest. Esiteks on tegu nobedaima alternatiivset jõuallikat omava Toyotaga, mis jääb võimsuses alla vaid GR Suprale. Selle ülesehitus sarnaneb olemasolevale nelikveolisele hübriidile, ent 2,5-liitrist bensiinimootorit toetab pistikhübriidis võimsam elektrimootor ja süsteemi liitvõimsuseks lubatakse 306 hj. Kõik seesugused autod on nelikveolised ja 100 km/h saavutatakse 6,2 sekundiga. Suurem on ka nende autode akuplokk, mis võimaldavat läbida ühe laadimisega enam kui 60 km (WLTP). Uudiseks on ka pildil näha olev värvitoon, millel nimeks „Supersonic Red“.

Mõõtudelt universaalkerega Audi A6-le sarnanev Volkswagen ID Space Vizzion peaks jõudma koosteliinile juba vähem kui kahe aasta pärast ja ettevõtte esindajate sõnul on seatud eesmärgiks, et see elektriajamiga universaal sõidaks ühe laadimisega umbes 600 km (WLTP). 4958 mm pika sõiduki telgede vaheks on 2965 mm ja tavaseades lubatakse auto pakiruumi mahuks 586 liitrit. Kõnealust universaali hakatakse pakkuma nii taga- kui ka nelikveolise autona ja kui esimesel juhul on tagumise telje kohal üks elektrimootor (279 hj), siis teise korral on ka esirataste juures üks jõuallikas (102 hj) ning nelikveolise ajami liitvõimsuseks lubatakse 340 hj.

Pildid: Aston Martin Lagonda, Autocar ja Newspress

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.