Uudised

Millised on töökindlaimad autod aastal 2019?

Toome teieni meie viimase küsitluse tulemused, milles osales enam kui 18 000 vastajat.
Veel statistikat? Aga palun: autode poolelt osales uuringus 31 kaubamärki ja 218 erinevat mudelit.
Vaatlusaluste autode vanus jäi vahemikku üks kuni viis aastat.

Toome teieni meie viimase rahulolu-uuringu tulemused, milles osales 18 119 autoomanikku, kelle sõiduriistade vanus jäi vahemikku üks kuni viis aastat. Jah, meie ja brittide autoturud on küll erinevad, ent suur osa meil ja neil müüdavatest sõidukitest on sarnased, mis eristuvad üksteisest vaid rooli asukoha ja varustuse nüansside osas. Mis tähendab, et tõenäoliselt on sarnased ka samaealisi sõidukeid tabavad probleemid ja tänu küsitluses osalenud autoomanike suurele hulgale joonistuvad välja need kaubamärgid/mudelid, mida töökindluse osas enam usaldada võib. Nagu needki, mis teevad ilma tabeli lõpuosas ja mida terve närvikava huvides parem vältida võiks. Toome siinkohal ära kümne autoklassi lõikes nii paremad kui ka probleemsemad sõidukid, mudeli järel oleva arvu näol on aga tegu rahuloluindeksiga. Viimane arvestab lisaks ilmnenud probleemide hulgale sedagi, kui kiiresti mured lahendati ja kas seda tehti garantii korras või tuli auto omanikel täiendavalt kukrut kergitada. Aga nüüd numbrite manu ja alustame väikeautodest.

Töökindlaim väikeauto: Suzuki Celerio (2015-…), 98,9%

Võitjat meie turul ei pakuta, kuid seevastu on saadaval Honda Jazz, mis tõestas taaskord oma head reputatsiooni, saavutades Suzukiga sarnase tulemuse. 11% omanikest kaebas küll rikete üle autode elektrisüsteemis, aga masinad jäid sõitma ja vead parandati kiiresti. Rahulolus võivad kümmelda ka Dacia Sandero omanikud, kelle hulgast kaebas erinevate probleemide üle samuti 11% auto ostnutest, kuid sellelgi juhul jäid masinad liikumisvõimelisteks ning vead olid seotud kas akude, väljalaskesüsteemi, interjööri detailide või elektrisüsteemiga.

Punase laterna osas astus aga väikeautode hulgas üles eelmise põlvkonna Seat Ibiza, millel esinenud probleemidest andis teada 26% omanikest. Enamasti oli haavatavaim elektrisüsteem (11%), aga mainiti ka kliimaseadme (7%), pidurite (4%) ja mootoriga (4%) seotud tõrkeid. Need ei olnud tõsised, kuid kolmandiku korral kulus parandamiseks enam kui nädalajagu päevi ja neist pooltel juhtudel polnud abi ka garantiist. Mudelite Peugeot 208 ja Nissan Note korral oli kaebuste hulk küll suurem – 35 ja 41% - aga vead parandati kiiremini ja omanike jaoks soodsamalt.

1. Suzuki Celerio (2015-…) 98,9%

2. Honda Jazz (2017-…) 98,3%

3. Dacia Sandero (2013-…) 97,9%

4. Škoda Citigo (2013-…) 97,7%

5. Hyundai i10 (2014-…) 97,6%

6. Toyota Yaris (2011-…) 97,2%

7. Honda Jazz (2008-2015) 97,0%

8. Toyota Aygo (2014-…) 96,9%

9. Volkswagen Up (2012-…) 96,6%

10. Škoda Fabia (2015-…) 95,8%

11-12. Hyundai i20 (2015-…) 95,7%   

11-12. Ford Fiesta (2008-2015) 95,7%

13. Renault Clio (2013-2019) 94,4%

14. Mini (2014-…) 94,3%

15. Mazda2 (2015-…) 93,9%

16. Ford Fiesta (2017-…) 93,8%

17. Volkswagen Polo (2018-…) 93,0%

18. Fiat 500 (2009-…) 92,5%

19. Seat Ibiza (2017-…) 91,3%

20. Audi A1 (2010-2018) 90,0%

21. Volkswagen Polo (2009-2017) 89,9%

22. Opel Corsa (2014-…) 89,7%

23. Nissan Note (2013-2017) 87,8%

24. Peugeot 208 (2012-…) 87,0%

25. Seat Ibiza (2008-…) 86,0%

Töökindlaim kompaktauto: Škoda Rapid (2012-2019), 99,4%

Rapid pole Inglismaal väga levinud ja neid ei näe seal nii tihti kui teisi Škodasid, ent veel harvemini nähakse neid töökodades väljaspool ettenähtud hooldusi, sest probleemide üle kurtis vaid 5% auto ostnutest. Toyota Aurise klientidel jagus probleeme protsendi jagu enam ja enamasti puudutasid kurtmised kas keredetaile või roolisüsteemi. Hyundai i30 on samuti hea ost, sest kuigi selle mudeli korral kurtis vajakajäämiste üle juba 14% ostjatest, kõrvaldati puudused garantii korras ja enamasti olid autod teedel tagasi veel samal päeval.

Kompaktautode hulgas sai enam nuutida diiselmootoriga Opel Astra, millel esines 10% enam probleeme kui bensiinimootoriga analoogidel. Enam puudutasid kaebused pidureid (23%), mootorit (10%), mootori elektroonikat (7%) ja elektrisüsteemi (7%). 39% Nissan Pulsaritest omas probleeme akudega ja kuigi BMW 1. seeria näib olevat töökindel valik, puutus tervelt 34% diiselmootoriga „esimeste“ ostjatest kokku erinevate probleemidega. Iga viiendat autot ei saanud seepärast ajutiselt kasutada ja enamasti venis remontki enam kui nädala kestnud ettevõtmiseks.

1. Škoda Rapid (2012-2019) 99,4%

2. Toyota Auris (2013-2019) 98,2%

3. Hyundai i30 (2012-2017) 97,7%

4. Kia Ceed (2012-2018) 97,4%

5. Škoda Octavia (bensiin, 2013-…) 97,3%

6. Honda Civic (2012-2017) 97,2%

7-8. BMW 1. seeria (bensiin, 2011-2019) 97,0%

7-8. Mini Clubman (2015-…) 97,0%

9. Audi A3 (bensiin, 2013-..) 96,8%

10. Audi A3 (diisel, 2013-…) 96,6%

11. Ford Focus (diisel, 2011-2018) 96,5%

12. Volkswagen Golf (bensiin, 2013-…) 96,1%

13. Seat Leon (bensiin, 2013-…) 95,9%

14. Škoda Octavia (diisel, 2013-…) 95,6%

15. Honda Civic (2017-…) 95,1%

16. Mercedes-Benz A-klass (2013-2018) 94,7%

17-18. Ford Focus (bensiin, 2011-2018) 93,6%

17-18. Seat Leon (diisel, 2013-…) 93,6%

19. Hyundai i30 (2017-…) 93,1%

20. Citroën C4 Cactus (2014-…) 92,9%

21. Volvo V40 (2012-…) 92,8%

22-23. Mazda 3 (2014-…) 92,6%

22-23. Opel Astra (bensiin, 2015-…) 92,6%

24. Alfa Romeo Giulietta (2010-…) 91,8%

25. Volkswagen Golf (diisel, 2013-…) 90,7%

26. Mercedes-Benz A-klass (2018-…) 89,4%

27. Ford Focus (2018-…) 88,7%

28. Peugeot 308 (2014-…) 87,6%

29. BMW 1. seeria (diisel, 2011-2019) 87,0%

30. Nissan Pulsar (2014-2018) 86,6%

31. Opel Astra (diisel, 2015-…) 82,3%

Töökindlaim keskklassi auto: Hyundai i40 (2012-…), 97,9%

Kui teie jaoks on kõige olulisem omadus usaldusväärsus, siis tuleks Hyundai i40 igal juhul üle vaadata. Need autod kannatasid üksikute keredetaile (5%) ja elektrisüsteemi (5%) puudutavate vajakajäämiste käes, mis kõrvaldati kõik garantii korras. 14% Kia Optimatest kannatas siduri, käigukasti ja pidurisüsteemiga seotud rikete tõttu ja eelmise põlvkonna Volvo S60 tõestas, et on sõltumata keretüübist Saksa päritolu rivaalidest töökindlam auto. Vaid 18% neist omas erinevaid probleeme mootori, elektrisüsteemi ja navigatsiooniseadmega.

Probleemseimaks keskklassi autoks osutus Jaguar XE, mille korral oli enam rikkeid seotud elektrisüsteemi (11%), akude (75), pidurisüsteemi (6%), mootori (6%) ja väljalaskesüsteemiga (6%). Seejuures oli veider, et diiselmootoriga autodel esines probleeme kaks korda enam kui ottomootoriga versioonidel ja vigade üle kaevati kõigis, ehk koguni neljateistkümnes kategoorias. 39% Opel Insigniatest omas probleeme mootori ja pidurisüsteemiga ning nahutada sai ka Mercedes-Benzi C-klass, mille korral tuleb jälgida väljalaskesüsteemi, vedrustust ja mootori elektroonikat.

1. Hyundai i40 (2012-…) 97,9%

2. Kia Optima (2016-…) 97,3%

3. Volvo S60 ja V60 (2010-2018) 96,8%

4-5. Volvo S90 va V90 (2016-…) 96,3%

4-5. Jaguar XE (bensiin, 2015-…) 96,3%

6. Mercedes-Benz CLA (2013-…) 95,9%

7. Ford Mondeo (2014-…) 95,7%

8. BMW 1. seeria (bensiin, 2012-2019) 94,3%

9. Audi A3 (sedaan, 2013-…) 93,4%

10. Škoda Superb (2008-2015) 93,2%

11-12. Audi A5 (2016-…) 92,8%

11-12. Škoda Superb (2015-…) 92,8%

13. Audi A4 (2015-…) 92,6%

14. BMW 3. seeria (diisel, 2012-2019) 92,5%

15. Mazda 6 (2013-…) 91,3%

16. Toyota Avensis (2015-2018) 91,2%

17. Alfa Romeo Giulia (2016-…) 91,0%

18. Audi A4 (2008-2015) 90,9%

19. Volkswagen Passat (2015-…) 89,7%

20. Mercedes-Benz C-klass (2014-…) 87,6%

21. Opel Insignia (2008-2017) 85,4%

22. Jaguar XE (diisel, 2015-…) 82,6%

Töökindlaim luksusauto: Jaguar XJ (2010-…), 94,3%

Antud segmendis pärjati võitjaks Jaguar XJ ja ehkki veerandil nende hulgast tuli ette erinevaid elektrisüsteemiga seotud tõrkeid, jäid autod siiski sõidetavaks ning enamik vigu parandati tööpäeva jooksul. Jaguarile järgnes eelmise põlvkonna Mercedes-Benz E-klass, mille omanikest kaebas 31% elektrisüsteemiga seotud puuduste üle. Sarnased vajakajäämised kummitasid ka BMW viiendat seeriat (22%), millele järgnesid probleemid mootorielektroonikaga, ent mitmetel juhtudel muutusid autod seetõttu sõidukõlbmatuteks ja remont võis venida enam kui nädalapikkuseks ettevõtmiseks.

Pahupoole „võitjaks“ osutus samuti Jaguar, ehk täpsemalt XF (2007-2015). Viiel protsendil autodest valmistas peavalu kliimaseade ja sama tihti tuli tegeleda keredetaile, pidurisüsteemi, mootori elektroonikat ning kütusesüsteemi ja elektrisüsteemi puudutavate kaebustega. Rikked parandati küll kiiresti, ent enamasti tuli selle eest maksta ka lisaraha. Kontrastiks eemaldati enamik MB S-klassi puudutavatest puudustest tasuta ja ehkki eelmise põlvkonna BMW 5. seeria kannatas vähemate vajakajäämiste käes, puudutasid need olulisemaid sõlmi.

1. Jaguar XJ (2010-…) 94,3%

2. Mercedes-Benz E-klass (2009-2016) 92,8%

3. BMW 5. seeria (2017-…) 92,6%

4. Audi A6 (2011-2018) 91,6%

5. Jaguar XF (2015-…) 89,7%

6. Mercedes-Benz E-klass (2016-…) 89,2%

7. BMW 5. seeria (2010-2017) 88,4%

8. Mercedes-Benz S-klass (2014-…) 88,1%

9. Jaguar XF (2007-2015) 86,8%

Töökindlaim väike linnamaastur: Kia Soul (2014-2019), 100%

Kaks kolmandikku Kia ostjatest ütles küsimustele vastates, et eeldatav usaldusväärsus oli nende jaoks kõige olulisem tingimus Kia valikul ja Soul ületas selles osas kõik ootused, sest tegemist olevat täiesti murevaba autoga. Kiast ei jäänud palju maha ka MINI Countryman, sest tõrkeid esines vaid viiel protsendil uuritud autodest, mis jaotusid võrdselt interjööri detailide ja elektrisüsteemi vahel. Kolmandaks tuli aga Suzuki Vitara, mille korral oli mõni elektrisüsteemi, mootori, keredetailide või navigatsioonisüsteemiga seotud rike nimetada seitsmel protsendil autode kasutajatest.

Nigelaimaks hinnati selles klassis Jeep Renegade kvaliteeti, sest tähelepanu vajasid nii elektrisüsteem (33%) kui ka pidurid (17%), kliimaseade (11%) ja navigatsioonisüsteem (11%). Enamasti said kaebused lahenduse juba samal päeval, kuid kolmandikul juhtudest lisaraha eest. Järgmistena said nuhelda Volkswagen T-Roc ja Audi Q2, millel esines erinevaid muresid umbes veerandil uuritud autodest (25 ja 24%). T-Roci korral puudutas lõviosa kaebustest keredetaile (13%), Audi korral olid aga murekohtadeks elektrisüsteem (10%) ja auto käigukast/sidur (7%).

1. Kia Soul (2014-2019) 100%

2. MINI Countryman (2017-…) 99,1%

3. Suzuki Vitara (2015-…) 97,6%

4. Škoda Yeti (bensiin, 2009-2017) 97,4%

5. Peugeot 2008 (2013-…) 97,1%

6-7. Škoda Yeti (diisel, 2009-2017) 96,9%

6-7. Suzuki SX4 S-Cross (2013-…) 96,9%

8. Suzuki Ignis (2017-…) 96,5%

9. Ford Ecosport (2014-…) 95,3%

10-11. Mazda CX-3 (2016-…) 95,2%

10-11. Nissan Juke (2010-…) 95,2%

12. Opel Mokka ja Mokka X (2012-…) 94,3%

13. Seat Arona (2017-…) 93,6%

14. Renault Captur (2013-…) 92,9%

15. Honda HR-V (2015-…) 92,8%

16. Audi Q2 (2016-…) 92,4%

17. Volkswagen T-Roc (2018-…) 86,5%

18. Jeep Renegade (2015-…) 77,0%

Töökindlaim keskklassi linnamaastur: Kia Sportage (2016-…), 98,6%

3% Sportage ostjatest kurtis käigukasti ja siduriga seotud probleemide üle, ülejäänud mured mahtusid protsendi piiresse ning puudutasid auto pidurisüsteemi, mootorit, elektrisüsteemi ja vedrustust. Vead parandati tasuta, kuid teinekord võis probleemi lahendamine kesta nädalast kauem. 11% Volvo XC40-ne ostjatest käis esinduses seoses keredetailide, kütuse- või navigatsioonisüsteemi praavitamisega ja ottomootoriga Audi Q3 on oma diiselmootoriga vennast poole töökindlam, sest esinenud vigade protsendiks kujunes vastavalt 12% ja 25%.

Enam tuli aga teeninduse vahet sõita esimese põlvkonna Range Rover Evoque omanikel, mille juures valmistas kõige enam peavalu auto elektrisüsteem (17%), millele järgnesid murede arvukuse poolest väljalaskesüsteem (12%), pidurid (9%), mootorid (9%) ja mootorite elektroonika (9%). Probleeme esines pea kõigis kategooriates ja neist jäi puutumata vaid roolisüsteem. Renault Kadjar kannatab kõige enam mitmesuguste „elektrikalade“ käes (34%) ja huvitaval kombel on diiselmootoriga Nissan Qashqai töökindlam kui tema ottomootoriga kaksikvend (vigade hulk 42 vs 48%).

1. Kia Sportage (2016-…) 98,6%

2. Volvo XC40 (2018-…) 98,4%

3. Audi Q3 (bensiin, 2011-2018) 98,0%

4. Peugeot 3008 (diisel, 2017-…) 97,8%

5. Peugeot 3008 (bensiin, 2017-…) 97,0%

6. Hyundai Tucson (2015-…) 96,6%

7. Volkswagen Tiguan (2016-…) 96,0%

8. Volkswagen Tiguan (2007-2016) 95,7%

9. Kia Sportage (2010-2016) 95,3%

10. Toyota C-HR (2016-…) 95,0%

11. Seat Ateca (2016-…) 94,7%

12. BMW X1 (2015-…) 93,8%

13. Mercedes-Benz GLA (2014-…) 92,7%

14-15. Jaguar E-Pace (2017-…) 91.8%

14-15. Škoda Karoq (2017-…) 91,8%

16. Audi Q3 (diisel, 2011-2018) 90,4%

17. Dacia Duster (2013-2018) 90,1%

18. Nissan Qashqai (diisel, 2014-…) 83,3%

19. Nissan Qashqai (bensiin, 2014-…) 82,1%

20. Renault Kadjar (2015-…) 81,3%

21. Range Rover Evoque (2011-…) 78,4%

Töökindlaim suur linnamaastur: Toyota RAV4 (2013-2016), 99,5%

Eelmine Toyota RAV4 on linnamaastur, mida võib osta kinnisilmi ja soovitada ka ämmale või sõbrale. Kolmel protsendil küsitletud omanikest oli üht-teist meeles seoses elektrisüsteemiga, aga defektid parandati lisatasuta. Veatu Honda CR-V ihalejad peavad otsima bensiinimootoriga autot, sest nende korral esines vajakajäämisi üheteistkümnel protsendil „õlipõletajate“ 27% asemel. Sarnane suhe kehtib ka Mazda linnamaasturi CX-5 korral, sest kui diiselmootori korral vajas remonti 18% autodest, siis ottomootorite korral nõudis praavitamist vaid seitse protsenti „patsientidest“.

Selles klassis kukkus punase laterna rolli Nissan X-Trail, mille korral kurdeti enam auto elektrisüsteemi (10%), pidurite (10%) ja mootoritega (7%) seotud probleemide üle. Erinevaid vigu mainiti üheteistkümnes kategoorias – kokku on neid neliteist – ja kuigi enamik autosid pääses teedele tagasi veel samal päeval, venis paljudel remont ka enam kui nädala pikkuseks ettevõtmiseks. 45% Ford Edge omanikest veetis aega töökodasid külastades ja palju ei jäänud neist maha ka Land Rover Discovery Spordi omanikud, kelle silmateradel oli vigade hulk vaid kahe protsendi jagu väiksem.

1. Toyota RAV4 (2013-2019) 99,5%

2. Honda CR-V (bensiin, 2012-2018) 98,7%

3. Mazda CX-5 (bensiin, 2017-…) 97,8%

4. Volvo XC60 (2017-…) 97,7%

5. Mazda CX-5 (diisel, 2017-…) 96,4%

6. Audi Q5 (diisel, 2008-2017) 96,3%

7. Škoda Kodiaq (2017-…) 95,9%

8. Subaru Forester (2013-2018) 95,6%

9-10. Ford Kuga (2013-…) 95,4%

9-10. Audi Q5 (bensiin, 2017-…) 95,4%

11. Volvo XC60 (2008-2017) 95,3%

12. Mercedes-Benz GLC (2015-…) 92,5%

13-14. Audi Q5 (diisel, 2017-…) 92,3%

13-14. Jaguar F-Pace (2016-…) 92,3%

15. Kia Sorento (2015-…) 92,1%

16. Honda CR-V (diisel, 2012-2018) 90,6%

17. BMW X3 (diisel, 2010-2018) 90,5%

18. BMW X3 (2018-…) 88,4%

19. Mazda CX-5 (diisel, 2012-2017) 84,2%

20. Hyundai Santa Fe (2013-2018) 82,5%

21. Land Rover Discovery Sport (2014-…) 81,9%

22. Ford Edge (2016-…) 80,7%

23. Nissan X-Trail (2014-…) 77,1%

Töökindlaim luksusmaastur: Volkswagen Touareg (2010-2018), 96,0%

Tänase Touaregi eelkäija tähistab varsti kümnendat sünnipäeva ja vananeb väärikalt. Viie aasta vanuste autode korral vigu praktiliselt ei esinenud ja need vähesedki ei suutnud sõitu segada. Sarnane lugu on ka tänase BMW X5 eelkäijaga, mille puhul esines kaebusi üheksateistkümnel protsendil uuritud autodest. 5% neist puudutas mootoreid, ülejäänud aga elektrisüsteemi, kliimaseadet ja keredetaile. 24% Porsche Macani omanikest oli samuti mingite vajakajäämistega kokku puutunud, aga needki olid lihtsamat laadi, mis parandati kiiresti ja tasuta.

Tabeli tagaosa oli aga Land Roverite päralt ja mitte autode vanuse tõttu. Mingite vajakajäämistega olid kokku puutunud enam kui pooled Range Roveri omanikest, kõige rohkem kaevati aku (12%), keredetailide (8%), mootorielektroonika (8%) ja väljalaskega (8%) seotud probleemide üle. Range Rover Velari omanikest andis riketest teada 48%, millest lõviosa (35%) moodustasid auto elektrisüsteemiga seotud puudused. Discovery puhul esines aga vigu turskel kolmandikul (41%) uuritud autodest ja seda olenemata maasturite aastakäikudest.

1. Volkswagen Touareg (2010-2018) 96,0%

2. BMW X5 (2013-2018) 92,1%

3. Porsche Macan (2014-…) 92,0%

4. Mercedes-Benz GLE (2015-…) 91,9%

5. Audi Q7 (2015-…) 89,4%

6. Range Rover Sport (2014-…) 88,4%

7. Volvo XC90 (2015-…) 86,9%

8. Land Rover Discovery (2017-…) 83,6%

9. Land Rover Discovery (2004-2017) 82,5%

10. Range Rover Velar (2017-…) 77,9%

11. Range Rover (2013-…) 69,3%

Töökindlaim hübriid- või elektriajamiga auto: Lexus CT (2011-…) ja Toyota Yaris Hybrid (2011-…), 100%

Inimesed suhtuvad enamasti umbusklikult uutesse tehnoloogiatesse, ent hübriidajamite korral näib see kartus küll asjatu olevat, vähemasti Jaapanipärases teostuses. Kaks täiesti murevaba autot pärinevad just sellest klassist ja on kontsernikaaslased ning pisikese mööndusega võib neile juurde liita veel kolmandagi, sest vaid kolmel protsendil hübriidajamiga Lexus NX-i omanikest oli tulnud kokku puutuda mingite vajakajäämistega. Viimased puudutasid autode elektrisüsteeme, aga kõik vead eemaldati tööpäeva sees ja tasuta.  

Elektriauto võiks olla hübriididest töökindlam, aga Renault Zoe tõestas vastupidist. 17% nende omanikest puutus kokku elektrisüsteemi riketega ja palju parem polnud olukord ka kliimaseadmete (11%) või akude osas (11%). Laetava hübriidajamiga VW Golfide korral tuli riketega kokku puutuda samuti paljudel ostjatel (31%) ja lõviosa riketest moodustasid probleemid käigukasti või siduriga. Mõneti teenimatult sattus aga tabeli lõpuossa hübriidajamiga Mitsubishi Outlander, mille korral kaebas interjööri detailidega seotud puuduste üle 13% autode kasutajatest.

1-2. Lexus CT (2011-…) 100%

1-2. Toyota Yaris Hybrid (2011-…) 100%

3. Lexus NX (2014-…) 99,7%

4. Lexus RX (2016-…) 99,4%

5. Toyota Auris Hybrid (2013-2019) 99,3%

6. Tesla Model S (2014-…) 98,9%

7. Toyota Prius (2016-…) 98,4%

8. Lexus IS (2013-…) 98,3%

9. Kia Niro (2016-…) 95,7%

10. BMW i3 (2013-…) 95,2%

11. Hyundai Ioniq (2016-…) 95,0%

12. Nissan Leaf (2011-2018) 94,9%

13. Mitsubishi Outlander PHEV (2014-…) 93,6%

14. Volkswagen Golf GTE (2013-…) 89,1%

15. Renault Zoe (2013-…) 82,3%

Töökindlaim kupee ja sportauto: BMW M4 (2014-…), 99,3%

Viimane M4 on lisaks sõidurõõmule soovitatav ka usaldusväärsuse osas, sest vaid kuuel protsendil autodest esines vajakajäämisi, mis olid enamasti seotud keredetailidega. Mazda MX-5 omab samuti head reputatsiooni kestvuse osas, mida aitab kinnistada müügil olev põlvkond, sest vaid üheksal protsendil autodest esines mingeid tõrkeid, mis olid enamasti seotud kas elektrisüsteemi või keredetailidega. Kõige kvaliteetsem Porsche on aga 718 Boxster, sest ehkki kaebuste hulk oli suurem (38%), olid need enamasti seotud interjööri detailidega, mis lahendati garantii korras.

Lõbusõidukite jaotuses püsivad mehaanikute näod teistest paremini meeles kahe uksega Mercedes-Benz C-klassi omanikel, kellest kaebas rikete üle 28% küsitletutest. 17% neist olid seotud siduri või käigukastiga, millele järgnesid probleemid elektrisüsteemi (17%) ja mootoritega (6%). Vajakajäämistest andis teada ka veerandi jagu Ford Mustangite omanikest, kelle kaebused puudutasid kas keredetaile või kliimaseadet. Erinevate probleemidega oli kokku puutunud ka kolmandik BMW 6. seeria omanikest, aga enamik neist autodest jäi sõitvaks ja mured lahendati garantii korras.

1. BMW M4 (2014-…) 99,3%

2. Mazda MX-5 (2015-…) 96,5%

3. Porsche 718 Boxster (2016-…) 93,9%

4. BMW 2. seeria Coupé (2014-…) 93,4%

5. BMW 4. seeria Coupé (2014-…) 93,2%

6. Audi TT (2015-…) 92,0%

7. MINI Cabrio (2016-…) 91,9%

8. BMW 6. seeria (2011-2018) 89,8%

9. Ford Mustang (2018-…) 88,9%

10. Mercedes-Benz C-klass Coupé (2016-…) 83,8%

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.