Uudised

Nissan arendab uut alusvankrit, mis võetakse kasutusele võimsamate elektriautode juures

Esimesena saab sellise platvormi endale elektritoitel linnamaastur Nissan Ariya, mis peaks valmima lähema kahe aasta sees.
Muuhulgas olevat Nissani tagatoas olnud jutuks ka sportautode Nissan 370Z ja GT-R järeltulijate „elektrifitseerimine.“
Kahe elektrimootoriga Ariya usutakse tulevat märgatavalt võimsam kui on seda tänane tegusaim Leaf, mis arendab ägedaimas seades 214 hj.

Nissan tilgutas ookeanitagusel tehnoloogiamessil CES 2020 meediale infot uue nelikveolise alusvankri osas, mida arendatakse eeskätt võimekaid elektriautosid silmas pidades, mis andvat sohvrite käsutusse „Tasakaalustatud ja auto ootuspärast käitumist võimaldava momendipalangu“. Ja ehkki näituse tarvis oli prototüübi kukile istutatud viimase põlvkonna Nissan Leaf, saab esimese seeriaautona kõnealuse platvormi enesele elektritoitel linnamaastur Ariya, mis peaks saama tootmisküpseks järgmise kahe aasta vältel. 4,6 meetri pikkust ideeautot Nissan Ariya näidati sügisesel Tokyo autonäitusel – vaata galeriis olevaid pilte – ja lisaks on asjaomaste sõnul räägitud ka sportautode Nissan 370Z ja GT-R mantlipärijate võimalikust „elektrifitseerimisest.“

Ariya näitel on seesugused autod varustatud kahe elektrimootoriga – üks esi- ja teine tagateljel -, mille tööd annab pardaarvuti abil välkkiirelt suunata ja mis kõlavat juhi jaoks sedamoodi kokku, nagu oleks sohvri istmiku all viimase põlvkonna GT-R. Madalam raskuskese, parem kaalu- ja momendijaotus parandavat autode kurvisuutlikust ning inseneride sõnul olevat see abiks ka enamat sõidumugavust võimaldava vedrustuse häälestamisel. Täpsemad tehnilised parameetrid hoitakse täna veel saladuses, ent Ariya usutakse tulevat märgatavalt võimekam kui kõige ägedamas seades Leaf, ehk suurima akuplokiga Nissan Leaf E+, mis arendab 214 hj ning mille sõiduulatuseks on ühe laadimisega kuni 385 km (WLTP-tsükli kohaselt).

Vaata autofirmade sooduspakkumisi