Uudised

Ford Pumat tunnustati Aasta Auto tiitliga

Konkursi üldvõidu võttis Ford Puma, mis võitis ka väiksemate linnamaasturite arvestuses.
Žürii hinnangul on Pumaga lõbus sõita, see on oma suuruse kohta tähelepanuväärselt ruumikas ja lisaks avaldas tavaliikluses muljet nn poolhübriidide väike kütusekulu.
Ford Puma peaks jõudma Eestisse aprilli lõpus.

Suurbritannia What Car? kuulutas 14. jaanuaril toimunud tseremoonial 43. korda välja oma 2020. aasta autod. Seekord noppis üldvõidu linnamaastur Ford Puma, mis võitis ka väiksemate linnamaasturite arvestuses, kus talle osutasid südi vastupanu Audi Q2 ja Škoda Kamiq. Žürii liikmete hinnangul on Pumaga lõbus sõita, see on oma suuruse kohta tähelepanuväärselt ruumikas auto ja tavaliikluses avaldas neile muljet ka nn poolhübriidi väike kütusekulu.

Ford võitis kõnealuse auhinna juba kuuendat korda, aga viimati saadi sellega hakkama 2009. aastal, kui üldvõidu viis koju Ford Fiesta. Autotootjatest oli edukaim BMW, mille 3. seeria võitis nii kõrgema keskklassi, pistikhübriidide kui ka ohutuimate autode arvestuses, sellal kui 5. seeria valiti parimaks luksusautoks. Lugejate auhinna teenis Land Rover Defender ja parimaks keskmise suurusega linnamaasturiks valiti Range Rover Evoque.

Käesoleval aastal oli konkursil kolm uut alamkategooriat – parim väike elektriauto, parim suur elektriauto ja parim „kupeekerega maastur“ – mille võitjateks osutusid Renault Zoe, Tesla Model 3 ja Range Rover Velar. Parimaks pereautoks valiti Škoda Scala, universaaliks Škoda Superb ja kaks tiitlivõitu viis koju ka Audi, mille Q7 võitis luksuslike linnamaasturite ja TT kupeede arvestuses.

Mullust tiitlivõitu kordasid Citroën Berlingo ja Volkswagen Polo, mis said parima mahtuniversaali ja väikeauto tiitli. Tehnoloogia alase auhinna noppis Subaru enda juhi väsimusastet ja keskendumist jälgiva lahendusega, töökindlaimate autode valmistajaks tunnistati aga Lexus. Parimaks sõidurõõmu pakkujaks valiti Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ning suureks linnamaasturiks Peugeot 5008, kusjuures viimased kaks teenisid sama tiitli juba kolmandat aastat järjest!

Tiitlivõitjad klasside lõikes:

Miniautod

Kia Picanto 1,25

Superminid

Volkswagen Polo 1,0 TSI

Kompaktautod

Škoda Scala

Väikesed linnamaasturid

Ford Puma 1,0 EcoBoost mHEV 155 ST-Line X

Keskmised linnamaasturid

Range Rover Evoque S D180

Suured linnamaasturid

Peugeot 5008 PureTech 130 Allure

Sportlikud linnamaasturid

Porsche Macan S

Luksuslikud linnamaasturid

Audi Q7 50 TDI quattro S Line

Mahtuniversaalid

Citroën Berlingo PureTech 110 Feel

Universaalid

Škoda Superb 2,0 TDI SCR

Väikeveokid

Volkswagen Amarok 3,0 V6 TDI

Keskklassi autod

BMW 330e plug-in hybrid

Luksusautod

BMW 520d

Hübriidajamiga autod

Toyota Corolla 1,8 Hybrid

Laetava hübriidajamiga autod

BMW 330e plug-in hybrid

Väikesed elektriautod

Renault Zoe R135

Suured elektriautod

Tesla Model 3 Performance

Kabrioletid

Mercedes-Benz S 560 Cabriolet AMG-Line

Kuumpärad

Honda Civic Type R

Kupeed

Audi TT 2,0 TFSI

Sportautod

Alpine A110 Pure

Enam sõidurõõmu pakkuvad sportlikud autod

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Kupee laadse kerega linnamaasturid

Range Rover Velar S D180

Aasta Auto 2020

Ford Puma

Ohutuim auto

BMW 3. seeria

Tehnoloogiaalane auhind

Subaru kaamerat kasutav süsteem, mis jälgib juhi väsimusastet ja keskendumist.

Lugejate auhind

Land Rover Defender

Vastupidavaim auto

Lexus, mille keskmiseks rahuloluindeksiks kujunes meie värskeima uuringu kohaselt 96%.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.