Uudised

306 hj arendav RAV4, nelikveoline GR Yaris pluss muud Amsterdamis esitletud uudised

Laetava hübriidajami toel 306 hj arendav RAV4 jõuab Eestisse sügisel.
Yaris GR on nii kere kui ka komponentide poolest oma nimekaimust täiesti erinev tükk ja eriliseks teevad selle auto nii suure erivõimsusega mootor kui ka nelikveo olemasolu.
Toyota võtab „relvastusse“ kolmandagi linnamaasturi, mille prototüübi näeb juba Genfi autonäitusel.

AutorKaido Soorsk

Toyotale oli mullune aasta Euroopas rohkem kui edukas, sest lisaks meie turul võimutsemisele õnnestus positsioone parandada mujalgi ja uue kodu leidis enam kui miljon autot. Täpsemalt 1 089 422 ühikut, ehk 5,2% enam võrreldes 2018. aastaga. Seejuures on tähelepanuväärne, et müüdud sõidukite hulgas olid rohkem kui pooled varustatud nn iselaadivate hübriidajamitega, mis teeb arvudes 550 000, ehk 52%.

Toyotal ja Lexusel on praegu kahe peale kokku pakkuda 20 seesuguste ajamitega mudelit ning eriti usinalt on oma müügitulemusi kasvatanud just viimane kaubamärk, mis müüs Euroopas mullu 87 206 autot, ehk 14,5% enam kui varasemal aastal. Ja et kätte võidetud positsioone säilitada ja müügitulemusi veelgi kasvatada, tuuakse lähiajal turule mitmed uued mudelid/versioonid, mida esitleti nüüdsama Amsterdamis toimunud pressiüritusel.

Kõigi aegade võimsaim RAV4

Mida aasta edasi, seda enam Akio Toyoda lubadused sõidurõõmu pakkumise osas vilja kannavad ja Amsterdamis avas uudisvoo kõigi aegade võimsaim RAV4, mis peaks jõudma Eestisse kolmandas kvartalis. Autol on laetav hübriidajam, milles mängib esimest mängib esimest viiulit 2,5-liitrine bensiinimootor ja ülekandekadusid maha arvates on sellise ajami võimsuseks 306 hj/225 KW.

Niimoodi jõustatud RAV4 saavutab 100 km/h 6,2 sekundiga ja elektri najal sõites lubatakse ühe laadimisega sõiduulatuseks ca 65 kilomeetrit. Kõnealust mudelit hakatakse pakkuma nelikveolisena ja auto tagarattaid varustavad momendiga pardaarvuti juhitud elektrimootorid. Täpsemad tehnilised parameetrid avaldatakse enne turule toomist, kuid seesuguse ajami CO2 pääst olevat WLTP-tsükli kohaselt vaid 29 g/km.

Lõvikonserviga maiustanud GR Yaris

GR Yaris on kui pauk luuavarrest, mis tähistab loodetavasti WRC-autode registreerimiseks vajalike „tänavakangete“ tagasitulekut. Eriliseks muudavad selle auto tema 1,6-liitrine ottomootor (R3), mis arendab turbokompressori toel 261 hj/192 kW (360 Nm) ja kaalu kärpimist võimaldanud nelikveosüsteem, milles asendab klassikalist keskdiferentsiaali juhitav siduripakk, mis võimaldab kasutada esi- ja tagateljel erinevat momendijaotust.

Sõidurežiim Normal eelistab esirattaid (60/40) ja Sport tagumisi (30/70) ning rajale suunatud Track’i korral jaguneb veojõud võrdselt telgede vahel. GR Yaris peaks jõudma Eestisse neljandas kvartalis ja auto tühimassiks olevat 1280 kg. Kiirendusnäit jääb alla 5,5 sekundi, auto tippkiiruseks on 230 km/h ja sõidulusti jahtivatel sohvritel tuleb endalgi usinalt tööd vihtuda, sest GR Yarist hakatakse pakkuma vaid kuuekäigulise käsikastiga.

„Lapsesõbralik“ GR Supra

Kui teie poeg või tütar on kooli lõpetamas ja senine kolmeliitrise jõuallikaga GR Supra on lõpukingiks liiga võimas, siis abi on juba teie poole teel ja neljasilindrilise mootoriga GR Supra jõuab Eestisse just eksamite ajaks, ehk täpsemalt teises kvartalis. Kättesaadavama GR Supra hind algab Eestis 49 990 eurost ja mootoriruumi kiigates leiate sealt kaheliitrise ottomootori, mis arendab 258 hj/190 kW (400 Nm).

Kuid isegi viimane eeldab ennetava epistli pidamist, sest uue mootoriga varustatud GR Supra on kõike muud kui uimane, saavutades 100 km/h 5,2 sekundiga. Autot pakutakse koos kaheksakäigulise „automaadiga“ ja selle tippkiiruseks on 250 km/h. Kaheliitriste GR Suprate turule tuleku juhatab sisse Fuji Speedway-nimeline erimudel, mis on tuvastatav valge värvi, 19-tolliste velgede, punast värvi peeglikorpuste ja ehisdetailide abil (vaata galeriid).

Genfis näidatav linnamaastur ja teise põlvkonna Toyota Mirai

Lisaks tehti üritusel üsna napisõnaliselt juttu ka uuest linnamaasturist, mis saab olema väiksem kui nüüdsama uuendatud C-HR. Uustulnukas põhineb Toyota Yarise GA-B nimelisel platvormil ja ajakirja Autocar väitel plaanitakse tootmiseelset prototüüpi näidata juba Genfi autonäitusel. Rohkemat Nissan Juke painaja kohta teada ei ole, peale selle, et autot hakatakse koostama koos Yarisega Prantsusmaal asuvas Onnaingi tehases.

Esimene Lexuse logoga elektriauto – linnamaastur Lexus UX 300e – jõuab meieni järgmisel aastal, aga enne seda hakatakse mitmel pool Euroopas pakkuma kütuseelemendiga varustatud, ehk vesinikutoitel teise põlvkonna Toyota Miraid, mis võib siiakantigi juhtuda, kui keegi meile toimivad vesinikutanklad ehitab. Aasta lõpus esitletav Mirai on pea viis meetrit pikk ja see sõitvat ühe paagitäiega 30% esmasündinust enam, mis läbis ühe tankimisega 500 km.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.