Uudised

Lexus UX 300e ja tulevikust pärit LF-30

Elektriajamiga Lexus UX 300e jõuab Eestisse järgmise aasta esimeses pooles.
Nelikveoline LF-30 saavutab 100 km/h 3,8 sekundiga, andes aimu, millised on kümne aasta pärast teedele jõudvad Lexused, mis saavad hakkama ka sohvrivaba sõiduga.
Sellel aastal on oodata lahtise LC tulekut, mis kõva katusega vennast veelgi nägusam.

Mullune aasta osutus Lexuse jaoks Euroopas enam kui edukaks. Aasta lõpuks anti siinpool Atlandit klientidele üle 87 206 sõidukit, mida on 14% enam kui 2018. aastal, mis teeb sellest Jaapani päritolu kaubamärgist ühe tegusaima oma positsioone parandavate autotootjate seas. Seejuures on tähelepanuväärne veel see, et enam kui pooled müüdud autodest, ehk täpsemalt 58 149 sõidukit olid varustatud nn iselaadivate hübriidajamitega.

Lexusel õnnestus oma müügitulemusi parandada juba kuuendat aastat järjepanu ja Eestiski saavutati viie protsendine müügikasv. Klientidele anti üle 168 autot - mida on kaheksa jagu enam kui 2018. aastal – millest 90% olid hübriidajamitega sõidukid. Ja kui siiamaani on Lexus flirtinud kas sisepõlemismootorite või hübriidajamitega, siis nüüd hakkavad „arsenali“ ilmuma esimesed elektriautod, millest esimene jõuab siiakanti juba järgmisel aastal.

Lexus UX 300e

See elektriajamiga linnamaastur jõuab meil müügile eeloleva aasta esimeses pooles ja lubaduste kohaselt on tegu sissejuhatusega eesootavale särtsutoitel Lexuste tulvale. GA-C nimelisele platvormile ehitatud uustulnukat jõustab elektrimootor, mille maksimaalseks võimsuseks on 150 kW/204 hj ja 300 Nm. Energiat ammutatakse liitiumioonakust, mille mahuks on 54,3 kWh ja mis andvat ühe laadimisega sõiduulatuseks kuni 300 km (WLTP).

Viimase näidu näol on tegu eesmärgiks võetud näitajaga ja tegelik sõiduulatus selgub pisut hiljem. Igal juhul pole tegu õhust võetud luuluga, sest neil piltidel on tootmisküps UX 300e, mis saavutab 100 km/h 7,5 sekundiga ja mille tippkiiruseks on 160 km/h. 4,5 meetrit pika UX 300e ostja ei kaota ka pakiruumis, sest kõigi istekohtade hõivatuse korral 486 liitrit mahutav pakiruum 85 liitri jagu suurem kui müügil oleval nelikveolisel „uu-iksil“.

Lexus LF-30

Hiljutisel Tokyo autonäitusel näidatud dramaatilise ilmega LF-30 annab aga ettekujutuse, millised võiksid välja näha Lexuse logo kandvad elektriautod, mis jõuavad teedele kümne aasta pärast. Seegi ülespoole avanevate tiibustega varustatud ideeauto pole pelgalt tähelepanu püüdmine, sest LF-30 on ehitatud põhjale, mille komponente hakatakse kasutama juba kahe aasta pärast esitletavate Toyota elektriautode juures.

Veidi enam kui viis meetrit pika ideeauto telgede vahe on 3200 mm ja selle kaaluks on 2400 kg. Nelja rummusisese elektrimootori liitvõimsuseks on 400 kW/544 hj ja 700 Nm ning auto on varustatud 110 kWh mahutava akuplokiga, mis andvat WLTP-tsükli kohaselt sõiduulatuseks kuni 500 km. LF-30-ne juures plaanitakse kasutusele võtta ka juhtmevaba laadumine ja otse loomulikult tuleb see nelikveoline sedaan toime ka iseseisva sõiduga.

Mõlemat siinkirjeldatud autot tuleb veel oodata, ent efektse ja võimsa sportauto ihalejatel tuleks tengelpungad valmis panna lahtise LC tulekuks, mis jõuab müügile juba käesoleval aastal.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi