Uudised

Neljanda põlvkonna Seat Leon on eelkäijast avaram, enamate rakenduste ja hübriidajamitega

Seat esitles esimest korda üheaegselt nii uut viie uksega luukpära kui ka universaali Sportstourer.
Uut Cuprat näidatakse Genfi autonäitusel, kõigi uustulnukate polstril saab niheleda sealsamas ja kohalikesse esindustesse peaks uus Leon jõudma hiljemalt maikuus.
Esmakordselt kuuluvad mootorivalikusse ka nn poolhübriidid ja laetav pistikhübriid.

Eile õhtul tõmmati valge lina neljanda põlvkonna Seat Leonilt, mida esitleti esmakordselt üheaegselt nii luukpära kui universaalina. Mõlema masina korral on tegu eelkäijast avaramate autodega, sest kuigi uustulnuka katusejoon on viie uksega luukpära näitel 3 mm madalam, on 4368 mm pikkune neljanda põlvkonna esindaja eelkäijast pikkuses 86 mm üle, millest 50 mm lisandus auto telgede vahele.

Viimane lisab mugavust teises reas istujatele, ent neljanda Leoni pakiruumi maht on vanema versiooniga võrreldav. Ja kuigi uuema universaali telgede vahe on luukpärast vennaga samasugune (2686 mm), on nende pakiruumi maht vanemast versioonist 30 liitrit suurem, sest uuem Sportstourer edastab vanemat pikkuses 93 millimeetriga. Värskema universaali pakiruumi mahuks lubatakse tavaseades 617 liitrit.

Seespool on auto selges suguluses viimase põlvkonna Volkswagen Golfiga ja kõrgemate varustuste korral saab Leon enesele 10,0-tollise diagonaaliga puuteekraani, mille kasutajaliides võib tunda ka žeste ja häälkäsklusi. Sarnaselt nutitelefoniga on viimase pilt mitmekihiline ja järgnevate rakenduste manu pääseb pealmist „kihti“ kõrvale viibates. Eriti piduliku mulje jätab aga interjöör juhul, kui autol on ette näidata ka 10,25-tolline digitaalne näidikupaneel.

Mootorivalik algab liitrise ottomootoriga, mida pakutakse kahes võimsuses (66 kW/90 hj ja 81 kW/110 hj). Neile järgneb nelja silindriga 1,5-liitrine (96 kW/130 hj) ja kirsiks tordil on 140 kW/190 hj arendav kaheliitrine jõuallikas. Diiselmootorite osakonnas on aga pakkuda kaheliitrised jõuallikad, mida jagatakse kahes võimsuses (85 kW/115 hj ja 110 kW/150 hj). Lisaks tuleb müüki ka surugaasil töötav 1,5-liitrine jõuallikas (96 kW/130 hj).

Väiksemaid ottomootoreid hakatakse pakkuma manuaalkäigukastidega, välja arvatud 110 hj arendava pehme hübriidi korral, mis saab enesele DSG. DSG-käigukasti saab enesele ka teine poolhübriid (110 kW/150 hj) ja tavapäraste jõujaamade korral on „de-ess-geed“ võimsamate kaheliitriste jaoks. Alternatiivsetest ajamitest saab enesele kuuekäigulise DSG veel pistikhübriid, mis võimaldab elektri najal läbida korraga kuni 60 km (WLTP-tsükli kohaselt).

Viimase korral köidetakse kokku 1,4-liitrine bensiini- ja elektrimootor ning süsteemi liitvõimsuseks on 150 kW/204 hj. Sellist versiooni hakatakse pakkuma nii luukpära kui universaalina ja kuni uue põlvkonna Cuprate tulekuni on tegu võimsaimate Leonidega. Uut Cuprat näidatakse usutavasti juba Genfi autonäitusel, neljanda põlvkonna Seat Leon peaks aga Eestisse jõudma hiljemalt mais.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mercedes-Benz GLB

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel.