Uudised

Tagasikutsumiste kangelased

Sirvisime mulluseid tagasikutsumisi ja toome teieni esikuuiku pingerea mõlemast otsast.
Tagasikutsumisi ei maksa üle tähtsustada, sest neid mõjutab ka masinate keerukus ja mudelirivi pikkus, ent läbimõeldud teostus ehk vähene jällenägemiste arv on heaks eelduseks muretule kulgemisele.
Uurige enda autot puudutavaid tagasikutsumisi esindustest ja veebilehel car-recalls.eu.

Tänased autod on keerulisemad kui iial enne ja hoolimata lugematutest laborites veedetud töötundidest ja katsekilomeetritest löövad mitmed „laste haigused“ välja alles ostjate käes. Nii on saanud vigade paranduseks vajalikest tagasikutsumistest autotootjate jaoks nende tegevuse lahutamatu osa ja eriti päevakajaliseks muutuvad need tagasikutsumised siis, kui vajakajäämised puudutavad sõiduohutust või ohutusvarustust.

Euroopa Liidul on amet, mis jälgib uute autodega seotud turvariske. Viimastest saavad alguse paljud tagasikutsumised ja lehekülje car-recalls.eu vahendusel saab säärastel programmidel ise silma peal hoida. Toome teieni kuus mulluste tagasikutsumiste kangelast – nii positiivses kui ka negatiivses võtmes – alustades neist, kellega kõige vähem sebimist oli. Siinkohal on tegu üldistustega, täpsema info leiate viidatud leheküljelt.

Mitsubishi: kolm tagasikutsumist

Mulluste tagasikutsumiste osas oivikuks osutunud Mitsubishil on ette näidata vaid kolm tagasikutsumist. Esimene puudutas aastatel 2006-2007. toodetud elektriautode i-MiEV turvapatju, teine aga 2016. aasta väikeveokit L200, millel esines probleeme astmelaudade korrosiooniga. 2014. aasta Outlander PHEV omas probleeme õhukulu mõõtjaga, mis võis viia ajami ootamatu seiskumiseni.

Subaru: kolm tagasikutsumist

Subaru tagasikutsumised puudutasid mudelites Baja (2003-2006), Legacy (2009-2014) ja Outback kasutatud kaasreisijate turvapatju. 2013. aasta Subaru BRZ võis omada probleeme klapivedrudega ja sama probleem puudutas ka mudeleid Forester (2012-2014), Impreza (2012-2013), Legacy (2013-2014) ja XV (2012-2013).

Lisaks usutakse, et umbes 2,3 miljonil Subarul võib esineda probleeme vigase piduritule lülitiga. Nendeks mudeliteks on aastatel 2007-2017 toodetud Forester, Impreza, WRX STI ja XV.

Kia: neli tagasikutsumist

Kia kui murevabade sõidukite valmistaja kuvand leiab kinnitust selleski jaotuses. Nirot (2016-2018) sooviti näha ennetamaks probleeme ühendustega ja Optima (2019-2020) käis kohendamas avariiennetuse tarkvara. 2012. aasta juunis toodetud Picantodel võib esineda kütuselekkeid ja tõrkeid kütusefiltritega ning esimeste Stingerite (2017-2018) vasaku esitiiva serv võib kahjustada juhtmete isolatsioonimaterjale.

Ferrari: neli tagasikutsumist

Probleemid kõrvalistujate turvapatjadega olid Ferrari korral kõige sagedasemaks erakorraliste praavitamiste põhjuseks. Sellega tuli kokku puutuda mudelitel 458 (2009-2015), GTC4 Lusso (2016-2018) ja California (2008-2017). Aastatel 2017-2018 toodetud mudelitel GTB, 488 Pista, 812 Superfast, GTC4 Lusso ja LaFerrari võib esineda probleeme kütuseaurude lekkimisega, mis võivad viia tulekahjuni ning Lussodel esineb tõrkeid ka lukustusmehhanismiga.

Alfa Romeo: viis tagasikutsumist

Aastatel 2016-2018 toodetud Giuliatel võib esineda probleeme piduritega, veidi noorematel on ette tulnud tõrkeid istmete ajamitega (2018-2019) ja ajavahemikus 2016-2019 toodetud autod on tagasi kutsutud kiirushoidikute tarkvara tõttu. Sarnaste probleemide tõttu on tagasi palutud ka samal ajavahemikul toodetud Stelviod, ent viimaseid sooviti näha ka mootori jahutussüsteemi kohendamiseks (2016-2018).

Jaguar: viis tagasikutsumist

2018. aasta lõpus toodetud mudeleid F-Type, F-Pace ja XJ ähvardas väntvõlli kinnituspoltide purunemine ja mudelid XE, XF, F-Pace, E-Pace ja F-Type – mis toodetud 2015. aasta märtsist kuni 2018. aasta juulini – ei pruukinud põletada kütust nii puhtalt kui tootja lubanud oli. Jaguar I-Pace korral (2017-2019) puudutas tagasikutsumine aga regenereerivat pidurisüsteemi, mille rikke korral võis auto pidurisüsteem liialt hilja rakenduda, mis kasvatas õnnetusse sattumise riski.

Opel: 18 tagasikutsumist

Mullu sooviti kõige tihedamini näha linnamaasturit Crossland X, et ennetada tagumise silla kere küljest irdumist, kõpitseda kübemefiltrit ja kohendada erinevat tarkvara. Ülejäänud tagasikutsumised puudutasid Astrate (2016-2018) pidurisüsteemi peasilindrit, Combode (2017-2019) käsipidureid ja aastatel 2011-2019 toodetud Zafirade katusereelinguid.

BMW: 18 tagasikutsumist

Viit eelmise aasta alguses – alates veebruarist kuni maikuuni – toodetud „baierlast“ sooviti näha defektsete põlvi kaitsvate turvapatjade tõttu ja see puudutas 2. seeria, 3. seeria ning 4. seeria esindajaid, nagu ka mudeleid M2 ja M4. Aastatel 2018-2019 toodetud mudelid M5, X5, X7, 7. seeria ja 8. seeria pidid end ette näitama aga võimalike defektsete kütusepumpade tõttu. Mudelitel M5, M6 ja 6. seeria autodel (2002-2010) kohendati aga akude klemme.

Audi: 19 tagasikutsumist

Veidi enam kui aasta eest kutsuti esindustesse mudelid A4, A5, A6, A7, A8, S4, S5 ja Q7, mis olid valmistatud ajavahemikul september 2013 kuni aprill 2018. Nimetatud autosid sooviti uuesti näha seepärast, et ennetada võimalikke kütuselekkeid mootorite toitesüsteemis. Tagasikutsumine tehti ka elektriajamiga linnamaasturile E-tron, et ennetada niiskuse jõudmist akuplokki, mida võis põhjustada autode laadimiskaabel.

Peugeot: 23 tagasikutsumist

Paljudel lõvi-logoga autodel tuli esinduses käija kübemefiltrite pärast ja tagasikutsumine puudutas mudeleid 208, 2008, 3008, 5008, Traveller ning Expert, mis olid toodetud alates 2016. aasta lõpust kuni 2018. aasta keskpaigani. Töökodades tuli end ette näidata ka mulluse aasta esimeses pooles toodetud mudelitel 208 ja 2008, sest nende autode korral olevat tekkinud oht, et kinnituspoltide purunemise tõttu võib auto tagumine sild kere küljest lahti tulla.

Citroën: 25 tagasikutsumist

Selle autotootja tagasikutsumise programmid puudutasid samuti lõviosas kübemefiltreid, mis olid paigaldatud mudelitele C3, C4 Cactus, C4 Picasso, C-Elysée, Spacetourer ja Jumpy. „Tõbised“ autod väljusid vabrikutest alates 2017. aasta lõpust kuni 2018. aasta keskpaigani ja lisaks kutsuti tagasi ka 2018. aasta „tsee-kolmed“, et kohendada nende roolisammast. C4 Aircrossil (2011-2015) tuli aga minna täiustama start/stopp-süsteemi.

Mercedes-Benz: 56 tagasikutsumist

Pingerea teist otsa juhib Mercedes-Benz, ent tagasikutsumiste suur hulk on ilmselt tingitud ka suurest mudelivalikust ja näiteks X-klassi (2017-2019) sooviti näha tegemaks parandusi omanike käsiraamatus 😊. Aastatel 2009-2019 toodetud Sprinterid kutsuti mullu tagasi kümnel korral ja neile järgnesid Vito ning V-klass (2014-2019), mille järele hüüti viis korda. Ühel korral on juba tagasi kutsutud ka mullu esitletud elektriajamiga linnamaasturit EQC.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi