Uudised

Bentley Flying Spur jõudis Eestisse

Tegu on 5,3 meetri pikkuse sedaaniga, mis köidab kokku kuueliitrise W12-jõuallika ja parimad palad Bentley Continental GT ning Porsche Panamera tarbeks loodud lahendustest.
Juhitava õhkvedrustuse, kaheksakäigulise „automaadi“, nelikveo ja nelikroolimisega varustatud „lendav kannus“ kaalub tühjalt 2,4 tonni ja saavutab 100 km/h 3,8 sekundiga.
Baasmudeli hinnaks on meil koos maksudega 216 480 eurot, erimudelil First Edition aga 261 240 eurot.

Eilsest, ehk kolmekümnendast jaanuarist on Eestis rattad maha saanud kolmanda põlvkonna Flying Spur, mis on Bentley nägemuses juhikesksem ja sportlikum sedaan kui tagaistme kasutajate veetlemiseks mõeldud Mulsanne. 5,3 meetri pikkuse sedaani teeb eriliseks kuueliitrise töömahuga W12-mootori olemasolu ja perfektse viimistlusega kerepaneelide all pakutakse keerukat sümbioosi viimase Porsche Panamera ja Bentley Continental GT peal läbi proovitud lahendustest. Suure andmemahu ja hulga mugavusvidinate paremaks teenindamiseks on autol 48-voldine elektrisüsteem ja nelikveolise uustulnuka põhivarustusse kuulub ka nelikroolimine, mis teeb kitsastes oludes manööverdamise mugavamaks, lisades stabiilsust ka suurtel kiirustel.

Flying Spuri jõujaamaks on kahe turbokompressoriga varustatud W12, mis arendab 6000 p/min juures 467 kW/635 hj ja mootori momendinäiduks annab tootja 900 Nm (1350-4500 p/min). Mis tähendab, et lülisammast nikastav momenditulv on võtta juba õige pisut tühikäigust kõrgemal ja sestap pole vaja imestada, et tühjalt 2437 kg kaaluv sedaan saavutab 100 km/h napi 3,8 sekundiga. Terasest ja alumiiniumsulameist boliidi tippkiiruseks on 333 km/h ning tootjapoolseks keskmiseks kütusekuluks lubatakse 14,8 l/100 km (WLTP-tsükli kohaselt). Madalal koormusel kulgedes lülitatakse kuus silindrit bensiini säästmiseks ajutiselt välja ja „lendava kannuse“ kütusepaagi mahuks on 90 liitrit. Loodetavasti saame enamikus selles õige pea isegi veenduda.

Baasmudeli hinnaks on meil 216 480 eurot, lähema aasta sees pakutaval erimudelil First Edition aga 261 240 eurot. Viimase kaasavarasse kuuluv pakett „First Edition“ (44 760 €) sisaldab 12,3-tollist peidetavat infolustisüsteemi ekraani – soovi korral vupsab armatuurlauale selle asemel puitliistuga paneel – panoraamkatust, valgustatud „Flying B“ kujukest iluvõre kohal (mis mõistab samuti vägivalla peale peitu pugeda), mitmeid ehisdetaile ja pakette „Touring“ (7548 €), „Mood Lighting“ (2286 €) ning „Mulliner Driving (11 442 €)“.. Lisaks on mudelil baasvarustuses veel kaheksakäiguline „automaat“, mis kujutab endast hüdraulika vahendusel juhitavat kahe siduriga käigukasti, mitmes astmes kliirensit muuta võimaldav õhkvedrustus jne.

Fotod: Celin Lannusalu, tootja

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Bentley Bentayga

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Bentley esimene linnamaastur kombineerib eneses hiilgava inseneritöö, tähelepanuväärse suutlikkuse ja suurepärase sõidumugavuse, aga me pole kindlad, kas sellest piisab õigustamaks võrreldavatest konkurentidest oluliselt kõrgemat hinda.

Kasutatud auto testid

Bentley Continental GT (03-10)