Uudised

Porsche Taycan on uudistamiseks olemas

Kõik tänased Taycanid on nelikveolised sedaanid, mis varustatud vaikimisi ka õhkvedrustusega.
Võimsaimaks „isendiks“ on Turbo S, mis arendab lühiajaliselt 761 hj ja saavutab 100 km/h ideaalis 2,8 sekundiga.
Baasmudeli hinnaks on meil koos maksudega 105 840 eurot (Taycan 4S).

Sõbrapäeva õhtust on võimalik Eestiski uudistada esimest elektriajamiga Porschet, ehk täpsemalt nelja uksega Taycani, mis on otsekui metallis ja plastis teostatud õppetund konkurentidele, mismoodi võinuks välja näha kõik sarnases hinnaklassis pakutavad „särtsuliikurid“ algusest peale. Sisepõlemismootoriga vendadelt on üle võetud vaid rataste arv, rooli asukoht ja koomilisena mõjuv versioonihierarhia, milles „4S“ tähendab võimast, „Turbo“ veel võimsamat ja „Turbo S“ tegusaimat ajamit. Arvuliselt on nende versioonide võimsusteks 320 kW/435 hj, 460 kW/625 hj ja 460 kW/625 hj ning 100 km/h saavutatakse vastavalt 4,0, 3,2 ja 2,8 sekundiga.

Lühiajaliselt on need ajamid tegusamadki, sest nn overboost-funktsiooni ja stardiabi kasutamise korral võimaldatakse sohvril hetkeks kasutada lisavõimsust, milleks on versioonide 4S ja Turbo korral 44 kW/55 hj ja võimsaimal „turbo-essil“ 100 kW/136 hj. Lisaks on kõik tänased versioonid kahe elektrimootoriga varustatud nelikveolised, mille veimevakka kuulub vaikimisi ka õhkvedrustus. Tagumisel teljel jõuab saadaolev moment tagaratasteni kahekäigulise käigukasti vahendusel ja tulevikus pole võimatu ka lihtsamate versioonide tulek, mis asetatakse lettidele tagaveoliste autodena koos tavapärase vedrustusega.

Taycan 4S maksab meil minimaalselt 105 840 € ja selle sõiduulatuseks lubatakse 79,2 kWh mahutava akuploki korral ühe laadimisega 333-407 km (siin ja edaspidi WLTP-tsükli kohaselt). Turbol on vastavad näitajad 93,4 kWh ja 381-450 km ning „turbo-essil“ 93,4 kWh ja 388-412 km. Üheks Taycani omapäraks on veel auto 800 voldine elektrisüsteem, mis lubas teha masina ainuüksi kaabelduse arvelt konkurentidest kergema ja väga headele sõiduomadustele viitab ka madalale raskuskeskmele kaasa aitav akuplokk, mis „elupaigaks“ on sõitjate ruumi põrandaalune pind. Aga sellest ja kõigest muust räägime pikemalt siis, kui autoga juba reaalselt sõita saab.

Fotod: Sergei Zjuganov, tootja

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Cayenne ja Cayenne Coupe

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Luksuslik linnamaastur, mille jaksukamad versioonid esitavad väljakutse nii füüsikaseadustele kui ka ostja tengelpunga suurusele ja mis on aluseks mitmele veel kallimale liigikaaslasele. Selle tugevateks külgedeks on väga hea juhitavus ja dünaamika koos nutika tehnoloogiga, ent lisaks sellele on tegu ka meeldivalt praktilise linnamaasturiga.