Uudised

Opeli maaletooja usub uuenenud mudelivalikusse ja parematesse hindadesse

Kuuenda põlvkonna Opel Corsa on Peugeot 208 nägusam kloon, mis kaalub baasmudelina tühjalt 980 kg ja mille baashind on meil 12 990 €.
Uuendatud Astrate korral on märksõnadeks puhtamalt põletavad bensiinimootorid ja arenenum mugavusvarustus, mudeli baashind on Eestis 17 990 €).
Nelja aasta eest Euroopa aasta autoks kroonitud Opel Astrat pakutakse ka universaalina, mis lisab sarnases seades masina hinnale 1000 eurot.

Seoses Opeli libisemisega PSA-kontserni kätesse vahetus meilgi antud kaubamärgi maaletooja, sest varem neid õigusi omanud käitis kuulus Opeli endise omaniku, ehk General Motorsi omandusse. Mullusest aastast on aga Opeli maaletoojaks Eestis ja teistes Balti riikides Länsiauto nimeline Soome päritolu ettevõte, mis esindab kõnealust kaubamärki ka Soome lahe põhjakaldal. Tegu on 1978. aastal asutatud ettevõttega, mis müüb Soomes lisaks Opelitele veel selliseid kaubamärke nagu Honda, Jaguar/Land Rover, Mercedes-Benz, Nissan ja Toyota ning aastas läheb kaubaks umbes 8000 uut ja 15 000 pruugitud autot.

Eestis soovitakse Opeli turuosa taastada ja kasvatada ning peagi alustatakse Tallinnas oma keskuse rajamist, mis peaks valmima järgmise aasta alguses. Sinnamaani pakub pealinnas neid sõidukeid Autospirit ja Tartus jätkab Opelite müügiga AS Carring. Ülejäänud senised esindused tegelevad Opelite müügiga aprillini ja Pärnus loodetakse uus esindaja leida juba lähiajal. Uus maaletooja lubab senisest taskusõbralikumat hinnapoliitikat ja müüginumbrite kasvule peaksid kaasa aitama nii uus Corsa (pildil) kui ka põhjaliku uuenduskuuri läbinud Astra ning mullu täiustatud kaubikud Vivaro ja Movano, mis nüüd saadaval ka „automaadiga.“

Kuuenda põlvkonna Opel Corsa on Peugeot 208 sõsarmudel, erinedes viimasest vaoshoituma välimuse, interjööri ja varustuse nüansside osas. Mootoreist on selle esiveolise luukpära tarvis esmalt saadaval kolme silindriga ottomootor, mida pakutakse kolmes seades (75, 100 ja 130 hj) ning lisaks on valikus veel üks nelja silindriga 1,5-liitrine diiselmootor, mis arendab 102 hj. 75 hj arendava jõuallikaga baasmudelit pakutakse viiekäigulise käsikastiga (alates 12 990 €), ülejäänute korral on valikus kuuekäiguline manuaalkäigukast ja kahe võimsama bensiini põletava mootori korral ka kaheksakäiguline „automaat.“ Pisut hiljem lisandub valikusse veel elektriajamiga versioon.

Ulatusliku uuenduskuuri läbinud Astral on nüüd ottomootorite jaotuses samuti ette näidata vaid kolme silindriga jõuallikad, mis tähendab omakorda, et vähemasti praegu on võimekamatel OPC-versioonidel kriips peal. Sarnaselt uue Corsaga pakutakse sedagi mudelit kolmes varustuses ja hinnakirjast leiab esmalt City-varustuses luukpära (17 990 €), millel on 110 hj arendav 1,2-liitrine ottomootor ja kuuekäiguline käsikast. Sarnases seades universaali eest tuleb letile panna 1000 eurot rohkem ja järgmiste ajamitena on valikus sama jõuallika tegusamad seaded, mis arendavad 130 või 145 hj. Viimast pakutakse ka koos „automaadiga,“ ehk variaator-tüüpi automaatkäigukastiga.

„Õlipõletajate“ osakonnas on aga üks jõuallikas, mida pakutakse kahes seades (105 ja 122 hj) ja võimsamaid variante saab lisaks kuuekäigulisele käsikastile ka üheksakäiguliste „automaatidega.“ Diiselmootoritega luukpärade keskmine kütusekulu jääb vahemikku 4,3-5,4 l/100 km ja ottomootorite korral on selleks 5,3-6,1 l/100 km. GS-Line varustuses Astratel on veebruarist näidikupaneelis 7,0-tollise diagonaaliga infoekraan ja samasugust mõõtu on ka armatuurlaual asuv puutetundlik infolustisüsteemi ekraan. Pikemad arvustused järgnevad ehk lähiajal, ent esmamulje põhjal näib uue maaletooja optimism tuleviku osas õigustatud olevat.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.