Uudised

Genf 2020, ehk ülevaade näitusest, mida saab külastada vaid virtuaalselt

Toome teieni pidevalt täieneva ülevaate uutest mudelitest ja ideeautodest, mida oleks esitletud koroonaviiruse tõttu ära jäetud Genfi autonäitusel.
530 hj arendav BMW i4 peaks jõudma müüki juba järgmisel aastal ja selle Tesla Model 3 rivaali käiguulatuseks on ühe laadimisega pea 600 km.
Cupra Formentor on Seati „spordiosakonna“ esimene iseseisev mudel, mis peaks Eestisse jõudma novembris.

AutorFotod: tootjad

Kes võinuks arvata, et vähem kui nädal enne üheksakümnenda autonäituse avamist keelab seadusesilm koroonaviiruse tõttu suured rahvakogunemised ja seoses sellega ka käesoleva aasta Euroopa ühe suurima autonäituse. Ent kuna eksponendid olid kohal ja esitlusteks valmis, on järgnevatel päevadel eeter paks virtuaalsetest ülekannetest, mille kokkuvõtteid hakkab edasi andma ka see ülevaade. Ja keda huvitab viirusepaanika või näituse ära jäämine, kui meile näidatakse seesuguseid mänguasju nagu Alfa Romeo Giulia GTA või Koenigsegg Gemera…

Alfa Romeo Giulia GTA on võimsaim seeriaauto ettevõtte ajaloos. Tagaveolise sedaani 2,9-liitrine V6 arendab muudetud juhtaju ja Akrapoviči titaansulameist väljalaske najal endisest 30 hj enam (540 hj) ja tänu väiksemale kaalule ning baasmudelist 50 mm suuremale rööpmele võib eeldada ka suuremaid kurvikiirusi. Alfa on lubanud ehitada 500 seesugust autot ja teine 500 eksemplari on reserveeritud veelgi rohkem kiirele sõidule keskenduva erimudeli GTAm jaoks (pildil), mis peaks saavutama 100 km/h 3,6 sekundiga.

GTA 100 kilogrammine kaalusääst sai võimalikuks tänu süsiniklaminaadist kardaanile, katusepaneelile, mootorikattele ja mitmetele muudele samast materjalist detailidele, mida täiendab baasmudelist ulatuslikum kergmaterjalide kasutamine. Eriti raju on kaalujälgimine kahekohalise GTAm korral (pildil), milles on esiistmete asemel askeetlikud korvistmed ja tagaiste hoopis välja visatud, et teha ruumi kuue-punkti turvavöödele ning turvakaarele. Täpsed hinnad pole veel teada, aga usutakse, et GTA baashinnaks saab minimaalselt 115 000 eurot.

Audi uudiseks on neljanda põlvkonna A3 Sportback, mis tuleb esmakordselt müüki ka pehme- ehk nn poolhübriidina, milles täiendab bensiinimootorit mootorgeneraator. 4,3 meetrit pikk luukpära on mõõtudelt sarnane eelkäijaga, ületades viimast vaid laiuses kolme sentimeetriga. Esmane mootorivalik hakkab koosnema ühest ottomootorist (1,5 TFSI, 150 hj) ja kaheliitrisest diiselmootorist (116 ja 150 hj), millele järgnevad hiljem liitrise töömahuga 1,0 TFSI (108 hj) ja pehme hübriidina pakutav 1,5 TFSI. Euroopas peaks esimesed autod jõudma klientideni mais.

Kahekohaline Bentley Mulliner Bacalar alustab uut ajajärku kaubamärgi ajaloos, sest nüüd ähvardatakse iga kahe aasta järel meid millegi eriti erilisega üllatada. Nagu näiteks kõnealune nelikveoline, mida valmistatakse vaid 12 ühikut ja mis on hoolimata 1,7 miljoni euro suurusest hinnalipikust juba läbi müüdud. Tavamudeleilt on üle võetud vaid ukselingid ja ideeautost EXP 100 GT inspireeritud avaautot jõustab 6,0-liitrine W12, mis arendab 659 hj. Nende traavlite najal saavutab Bacalar 100 km/h vähem kui nelja sekundiga ja auto tippkiirus on üle 300 km/h.

Elektriajamiga BMW i4 on nelja uksega „laugsaba,“ mis peaks Tesla „mudel kolme“ rivaalina jõudma müüki juba järgmisel aastal. Antud sõiduki näol on tegu tootmisküpse ideeautoga, mille ajami võimsuseks olevat 530 hj ja sõiduulatuseks ühe laadimisega pea 600 km. BMW i4 põhineb teise põlvkonna 4. seeria Gran Coupél, mida esitletakse samuti sellel aastal. Nelikveoline i4 on varustatud BMW enda arendatud elektriajamiga, mis paikneb auto esiosas ja võimaldab tootja lubaduste kohaselt saavutada 100 km/h nelja sekundiga.

Kui Bugatti Chironi juhitavus on teie jaoks liialt ebamäärane, on lahenduseks Pur Sport’i nimeline eriversioon, mis on baasmudelist 50 kg kergem ja mille juures tehtud muudatused soosivad rajakasutust. Ehk teisisõnu on tegu tava-Chironist haruldasema autoga, mis seisab kellegi erakogus tänu suurematele õhuvõtuavadele ja jäigemale vedrustusele teistest kiiremini😊. 1497 hj arendav W16 on baasmudeliga samasugune, kuid tänu 15% aeglasematele ülekannetele kiirendavat Pur Sport põhimudelist märgatavalt paremini. Kokku ehitatakse 60 seesugust autot.

Cupra on Seati suutlikkusele keskenduv kaubamärk ja Formentor selle esimene iseseisev mudel, mis kujutab endast agressiivse olekuga linnamaasturit. 4450 mm pikkune Seat Ateca lähisugulane on koostatud Volkswageni MQB-platvormi najal ja seda jõustavad kaks ajamit. Kaheliitrine ottomootor arendab nelikveolises 310 hj ja lisaks on valikus veel laetav hübriidajam (245 hj), mis koondab eneses 1,4-liitrist bensiinipõletajat ning elektrimootorit. Autod peaksid jõudma müüki viimases kvartalis ja need saavad olema Cupra Atecast veidi kallimad.

Dacia elektriajamiga linnamaastur peaks jõudma koosteliinile järgmisel aastal ja ennustuste kohaselt saab sellest kõige kättesaadavama hinnaga „särtsukulgur.“ Spring Electricu nimeline ideeauto põhineb suuresti Hiina turu tarbeks toodetaval linnamaasturil Renault City K-ZE ja selle sõiduulatuseks olevat ühe laadimisega veidi üle 200 kilomeetri. Muid tehnilisi parameetreid pole veel avaldatud, ent lubatav sõiduulatus viitab sellele, et selle 3,7 meetri pikkuse „linnamaasturi laadse toote“ näol on tegu linnaautoga.

Kolmanda põlvkonna Fiat 500 tuuakse turule elektriautona, mis võimaldab läbida ühe laadimisega kuni 320 km (WLTP-tsükli kohaselt). Tegemist on FCA – Fiat Chrysler Automobiles – esimese nullist projekteeritud elektriautoga ja seoses akuploki mahutamise vajadusega venis uustulnukas nii pikkuses kui laiuses, ületades 2007. aastal esitletud eelkäijat mõlemas mõõdus kuuekümne millimeetriga. 3630 mm pikk kolmanda põlvkonna esindaja on ka eelkäijast 40 mm kõrgem ja 119 hj arendav ajam lubab saavutada 100 km/h üheksa sekundiga. Auto jõuab turule järgmise aasta esimeses pooles ja on varustatud 42 kWh mahutava liitiumioonakuga.

Neljanda põlvkonna Honda Jazzi hakatakse Euroopas pakkuma vaid ajamiga, mis sarnaneb hübriidajamiga varustatud linnamaasturi CR-V jõuallikale. Ka Jazzi ajamis kohtuvad kaks elektrimootorit ja bensiinimootor, ent erinevalt suuremast linnamaasturist on Jazzis viimase töömahuks kahe liitri asemel 1,5 liitrit. Seesuguse ajamiga varustatud luukpära võimsuseks lubatakse 109 hj, auto saavutab 100 km/h 9,4 sekundiga ja WLTP-tsükli kohaselt on uue Jazzi keskmiseks kütusekuluks 4,5 l/100 km. Esimesed uued Jazzid peaks jõudma Eestisse mai lõpus.

Hyundai Prophecy nimeline ideeauto on elektriajamiga sedaan, millest on koos sisepõlemismootoriga ka rool välja visatud. „Ettekuulutust“ juhitakse kahe „rõõmupulga“ ehk juhtkangi abil, mis paiknevad juhiistme külgedel, ent väga tihti seda teha ei tule, sest otse loomulikult saab Prophecy hakkama ka autonoomse sõiduga. Teise ritta pääsemist hõlbustavad B-piilari puudumine ja tahapoole avanevad tagumised uksed, ent tehnilisi parameetreid ei avaldata, sest „Ettekuulutus“ tutvustab ennekõike Hyundai kujundusalaseid pürgimusi.

Koenigsegg Gemera on edumeelse Rootsi väiketootja esimene neljakohaline auto, mille jõuülekanne ehiks kõigi moodsale kunstile pühendunud muuseumite väljapanekut (vaata galeriis olevat pilti). Nelikveolise Gemera hübriidajam koosneb kaheliitrisest sisepõlemismootorist – kuiva karteri ja kahe turboga varustatud R3, mis arendab üle 600 hj ning milles asendavad nukkvõlle elektromagnetid – ja kolmest elektrimootorist. Viimastest käitavad kaks auto tagarattaid, kolmas toetab aga esirattaid jõustavat sisepõlemismootorit ja ajamite liitvõimsuseks lubatakse 1724 hj.

4975 mm pika Gemera sõiduulatuseks olevat ühe 75-liitrise paagitäie najal 950 km ja tühjalt 1715 kg kaaluv „Mega-GT“ saavutab 100 km/h 1,9 sekundiga. Niisugune tiitel on tingitud asjaolust, et tootja sõnul polevat enamikust rivaalidest Gemerale vastast ei tippkiiruse (400 km/h) ega ka selleni jõudmise osas. Auto pakiruumide mahuks on 200 liitrit, tagaistmele pääsemist hõlbustab ilma B-piilarita ukseava ja kuigi hinda pole veel välja öeldud, võib eeldada, et süsiniklaminaadist kerega kupee alghind on kaugelt üle miljoni euro. Kokku plaanitakse ehitada 300 Gemerat.

Uuendatud MB E-klass sai lisaks värskemale välimusele ja interjöörile endale ka varasemast enam elektriga flirtivate jõuallikate valiku. Taga- ja nelikveolistena pakutavate sedaanide ning universaalide mootorivalikusse hakkab kuuluma seitse laetavat pistikhübriidi, mille võimsused jäävad ottomootorite korral vahemikku 156-367 hj ja diiselmootorite puhul 160-330 hj. Armatuurlaual on põhiasetuses kõrvuti kaks 10,25 tollist ekraani ja sügiseks meile jõudvate E-klasside mootorivalikut täiendavad lisaks veel nelja- ja kuuesilindrilisi jõujaamu kaasavad nn pehmed hübriidid.

Pininfarina tähistab oma üheksakümnendat sünnipäeva eriseeriaga elektriajamiga superautost Battista, millel nimeks Battista Anniversario ja mida ehitatakse vaid viis eksemplari. Tegemist on minimaalselt 2,6 miljonit eurot maksva mänguasjaga, mille tehnika kattub mullu Genfis esitletud „baasmudeliga.“ Battistade pardal on neli elektrimootorit, mille liitvõimsuseks 1926 hj ja mis paiskavad seesuguse eksoodi „sajani“ vähem kui kahe sekundiga. Sõiduulatus selguvat aga siis, kui seeriaautode homologeerimisega ühel pool ollakse.

Porsche uudiseks on müügil oleva „üheksa-üks-ühe“ võimsaim versioon Turbo S, mis teeb jõudluse osas suurima arenguhüppe seda mudelitähist kandvate „küürakate“ ajaloos. Tinglikult on autol eelmise põlvkonna „gee-tee-kahe“ rahusteid neelanud 3,8-liitrine jõuallikas, mis arendab kahe turbokompressori toel 478 kW/650 hj, mida on 51 kW/70 hj enam kui arendas vanema nimekaimu jõujaam. 100 km/h saavutatakse 2,7 sekundiga, auto tippkiirus on 330 km/h ja maikuus Eestisse jõudev Turbo S tuuakse turule nii kupee kui ka pehme katusega avaautona.

Renault Morphoz on ideeauto, mis annab ehk aimu, millised võiksid välja näha ettevõtte elektriajamiga linnamaasturid seitsme aasta pärast. Ent ulmeline Morphoz on ehitatud märksa maisemale alusele, ehk Renault, Nissani ja Mitsubishi ühisele elektriautode platvormile CMF-EV, millel põhinevat Renault linnamaasturit esitletakse veel selle aasta sees. Ja kuigi 4,4 meetrit pika Morphozi saab maanteele minnes 40 cm pikemaks venitada ning varustada täiendava akuplokiga, võib eeldada, et Kadjari mõõtu esmasündinu tuleb märksa maisema ülesehitusega.

2016. aastal müüki paisatud Suzuki Ignis läbis kerge uuenduskuuri, mis teeb ulaka välimusega väikeauto esiosa ülejäänud Suzukidega sarnasemaks ja võimaldab müügisaalidesse juhatada ka pehmed hübriidid ning variaator-tüüpi automaatkäigukastiga varustatud „isendid.“ Muus osas jääb tehnika „näotõste“ eelse mudeliga samasuguseks, esiveolise manuaalkäigukastiga versiooni keskmiseks kütusekuluks lubatakse 4,3 l/100 km ja sõitjate ruumis aitab uuemat Ignist ära tunda muudetud näidikupaneel.

Škoda kõige kauem tootmises püsinud sportlik mudel on jõudnud uue põlvkonnani ja sarnaselt teiste VW Grupi uute mudelitega saab ka neljanda põlvkonna Octavial põhinev RS enesele laetava hübriidajami. Octavia RS iV ühendab kõnealuses ajamis 1,4-liitrise ottomootori ja 85 kW arendava elektrimootori ning sellise jõujaama võimsuseks lubatakse 180 kW/245 hj. Sedaankerega Octavia RS iV saavutab 100 km/h 7,3 sekundiga ja elektri najal saab sõita ühe laadimisega kuni 60 km (WLTP-tsükli kohaselt).

Elektriajamiga Volkswagen ID. 4 on esimene linnamaastur särtsu najal toimetavate ID. autode seas, mis tuuakse turule esmalt tagaveolise autona. Säärase versiooni tagaossa paigutatud elektrimootor arendab 204 hj ja suurima akuploki korral küündivat auto sõiduulatus ühe laadimisega pea 500 kilomeetrini. Tagaveoline ID. 4 jõuab turule veel sellel aastal, nelikveoline versioon – mille esiossa on paigutatud teine elektrimootor, mis nihutab ajamite liitvõimsuse 306 hobujõuni – järgneb mõnevõrra hiljem.

Laetava hübriidajamiga Touareg R on Volkswageni linnamaasturite lipulaev. Selliste versioonide tootmine on tänu ajami akuplokile küll keskkonnale koormavam, kui näiteks võrreldava võimekusega ottomootorit omava sugulase valmistamine, ent võimaldab auto kasutajal asulasisese kütusekulu usina laadimisega pea olematuks muuta. Kolmeliitrist ottomootorit ja elektriajamit kaasava jõujaama võimsuseks on 340 kW/462 hj ja seegi nelikveoline võib tirida maksimaalselt 3,5-tonni kaaluvat piduritega järelhaagist. Touareg R jõuab müüki käesoleva aasta teises pooles.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mercedes-Benz GLB

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel.