Uudised

Dacia ja Renault uudised eelolevaks hooajaks

Aprillis jõuab meile uuendatud Espace, mais järgneb Captur E-TECH Plug-in, juunis-juulis tulevad värskendatud Megane ja Talisman, millele järgneb kohe hübriidajamiga Clio E-TECH.
Eestis on kohal teise põlvkonna Zoe, mille ajam arendab 100 kW/135 hj ja auto 52 kWh mahutav akuplokk võimaldab sõita ühe laadimisega varasemast 25% enam, ehk keskmiselt kuni 395 (WLTP).
Dacia hakkab märtsi keskpaigast pakkuma mudeleid, millel põhivarustuses tootja poolt tehases paigaldatud gaasiseade (LPG).

Renault kontsern müüs mullu 3,8 miljonit sõidukit ja hästi läks ka Balti riikides, kus anti üle 11 731 autot. Võrreldes 2018. aastaga kasvas turuosa 16% ja viirusepaanikat kõrvale jättes ollakse optimistlikud ka käimasoleva osas, sest mitmed müügihitid jõudsid turule alles eelmise aasta lõpus – nagu näiteks uus Clio ja selle najal ehitatav krossover Captur – ja suurt huvi eeldatakse ka sääraste mudelite korral, nagu teise põlvkonna Renault Zoe või Daciad, mida hakatakse märtsi keskpaigast pakkuma tootja poolt paigaldatud gaasiseadmega (LPG).

Renault mudelite poolelt avab uudisvoo aprillis laekuv noorenduskuuri läbinud Espace, millele järgneb mais laetava hübriidajamiga Captur (pildil). Juunis/juulis peaksid aga kohale jõudma uuendatud Megane ja Talisman ning kohe nende järel hübriidajamiga Clio. Lisaks nimetatutele on kooliaasta alguses siiakanti jõudmas ka universaalkerega Megane, ehk näolõikuse läbinud Megane GrandTour, mida jõustab samuti laetav hübriidajam. Elektriautode osas loodetakse aga Euroopa juhtiva elektriautode tootja positsiooni hoida teise põlvkonna Zoega, mis on juba uudistamiseks olemas.

Hübriidajamiga Clio E-TECH arendab 140 hj ja tootja lubaduste kohaselt on seesuguse versiooni kütusekulu sarnasest sisepõlemismootoriga autost linnas kuni 40% väiksem. Laetava hübriidajamiga – E-TECH Plug-in - Capturi ja Megane rammuks lubatakse aga 160 hj ja asulakiiruste korral võivad need autod sõita elektri najal ühe laadimisega kuni 65 km (WLTP). Renault nägemuse kohaselt peaks 2022. aastal olema neil valikus 12 mudelit, mis flirdivad ühel või teisel viisil elektriga ja kaheksa elektriautot, millest neli on juba praegu olemas (Twizy, Zoe, Kangoo Z.E ja Master Z.E).

Dacia poolel on uudiseks tootja poolt paigaldatav LPG gaasiseade, mis maksab lisavarustusena 240 eurot. Kärmemad kliendid saavad selle järgmisel nädalal algava kampaania käigus kingitusena kaasa, nii et esinduste kodulehtedel tasub silma peal hoida. Pommuudise esitlemine toimub aga järgmisel aastal, mil peaksime nägema esimest elektriajamiga Daciat, mis põhineb hiljuti esitletud ideeautol Spring Electric. Tootja lubaduste kohaselt saab sellest 3,7 m pikkusest sõidukist soodsaim elektriauto (vähem kui 20 000 €?), mis sõidab ühe laadimisega veidi üle 200 km (WLTP).

Vaata autofirmade sooduspakkumisi