Uudised

Elektriajamiga Bentley tuleb aastal 2025

Arendatav mudel põhineb ideeautol Bentley EXP 100 GT, mis on pool meetrit pikem kui eelmise aasta lõpus Eestisse jõudnud Flying Spur.
Mullu usuti, et nelja elektrimootoriga EXP 100 GT võimsus jääb olenevalt versioonist vahemikku 811-1359 hj ja ägedaimal juhul saavutab see 100 km/h 2,5 sekundiga.
Tänu materjalitehnoloogia arengule usutakse uustulnuka tühimass jäävat alla kahe tonni ja auto tegevusraadiuseks lubatakse ühe laadimisega kuni 700 km.

Kõlakate kohaselt eksperimenteerib Bentley disainiosakond praegu ettevõtte esimese elektriauto väliste vormide kallal, mis põhineb mullu näidatud ideeautol EXP 100 GT (piltidel). Seeriaautot plaanitakse esitleda viie aasta pärast ja ettevõtte kujunduspealiku Stefan Sielaffi sõnul soovivad nad luua midagi seesugust, mis oleks justkui ajamasinaga tulevikust siia saabunud. „Aga samas peab see olema äratuntavalt Bentley, ehkki elektriautode ülesehitus lubaks meil kasutada tavapärasest erinevaid proportsioone,“ lisab Sielaff.

Sielaff tunnistab, et tegu on keerulise ülesandega. „Mulle kui disainerile meeldib BMW i3, aga inimesed ütlevad, et see on inetu. Tesla näitel ei pea elektriautod olema dramaatilise välimusega ja Taycanit vaadates saate kohe aru, et tegu on Porschega.“ Mehe sõnul tuleb leida tasakaal, köitvuse ja kaubamärgiga seonduvate väärtuste vahel ning viimast mõtet kinnitab ka ettevõtte tegevjuht Adrian Hallmark, kelle sõnul pole neil uue mudeliga kiire, sest sellisele Bentleyle sobivad tehnoloogilised lahendused ja tegevusraadius on tootmisküpsed ehk alles viie aasta pärast.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Bentley Bentayga

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Bentley esimene linnamaastur kombineerib eneses hiilgava inseneritöö, tähelepanuväärse suutlikkuse ja suurepärase sõidumugavuse, aga me pole kindlad, kas sellest piisab õigustamaks võrreldavatest konkurentidest oluliselt kõrgemat hinda.

Kasutatud auto testid

Bentley Continental GT (03-10)