Uudised

Volvo tagasikutsumine, Maserati edasi lükkunud uue ajastu esitlus ja elektriajamiga BMW 7. seeria

Kõnealune Volvo tagasikutsumine puudutab nende autode hädapidurdussüsteeme (AEB), mis on toodetud pärast 21. jaanuari 2019. aastal.
Maikuus lubatakse esitleda Maserati uut superautot MC20, laetava hübriidajamiga Ghiblit ja teisi uudiseid näidatakse septembris.
2022. aastal esitletav uus 7. seeria saab enesele nelja tüüpi ajamid, mille hulka kuulub ka elektriajam.

Volvo teeb tagasikutsumise mudelitele S90, V90, V60, XC40, XC60 ja XC90, mis on toodetud pärast 21. jaanuari 2019. aastal. Programm puudutab automaatset hädapidurdussüsteemi AEB, mis ei pruugi kõigis ohuolukordades adekvaatselt töötada. Probleemile saadi jälile tänu ühe Taani ajakirja poolt viidud poolautonoomset juhtimist võimaldavate juhiabide võrdlusele, milles osalenud XC60 vilistas korduvalt kaasliiklejaid jäljendavate takistuste peale. Auto automaatne hädapidurdussüsteem ei rakendunud, ent juhti hoiatav helisignaal ja visuaalne hoiatus töötasid nii nagu peab. Pärast võrdlust viidi osalenud XC60 Volvo peakorterisse läbivaatusele, mis päädis suure tagasikutsumisega, mille alla käib enam kui 700 000 autot.

Viirusepuhangust ei jää puudutamata ükski autotootja ja seoses sellega lükkas Maserati edasi oma uue ajajärgu algust tutvustava esitluse, mis pidi toimuma Modena peakorteris maikuus. Üritus, mis annab ettekujutuse Maserati „elektrifitseerimisprogrammist,“ on edasi lükatud septembrisse ja kõlakate kohaselt oleks selle käigus valge lina maha tõmmatud ka uuelt superautolt Maserati MC20 (pildil), millest saab hunnitu MC12-ne vaimne mantlipärija. Mudeli MC20 esitlus toimub küll mais, ent laetava hübriidajamiga Ghiblit näeb alles uue kooliaasta alguses, millele peaks järgnema aasta pärast veel uue, ehk teise põlvkonna Granturismo ja Grancabrio. Viimased saavad endale ottomootori, ent praegu pole veel selgust, on see uus või olemasoleva 4,7-liitrise V8 edasiarendus.

BMW kinnitas, et kahe aasta pärast esitletav uus 7. seeria tuuakse turule nelja tüüpi ajamitega ja „baierlaste“ lipulaeva mootoriruumist võib leida otto- ja diiselmootori, laetava hübriidajami ning viimasena on plaanis elektriline versioon. Mis tähendab omakorda, et 6,6-liitrine V12 kaob ajalukku ja edaspidi asendab selle poliitiliselt korrektsem elektriajam, mis hingab kuklasse „patareitoitel“ mudelitele Jaguar XJ ning Mercedes-Benz EQS, millest esimest esitletakse veel sellel ja teist järgmisel aastal. Elektriajamiga 7. seeria peaks tulema umbes 200 kg raskem kui tänane tühjalt 2,3 tonni kaaluv M760Li xDrive ning särtsu najal liikuv 7. seeria on osaks BMW „elektrifitseerimisprogrammist,“ mille kohaselt peaks viie aasta pärast olema kolmandik ettevõtte mudelivalikust saadaval ka elektriajamitega.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi