Uudised

Gordon Murray superauto võtab ilmet

Cosworth ja Gordon Murray Automotive avaldasid video, milles väntsutatakse katsestendis neljandikku uue superauto pöördeid armastavast V12-jõuallikast.
4,3 meetrit pikk T.50 arendab 660 hj, kaalub tühjalt 980 kg ja selle võimsuse-kaalu suhteks on 672 hj tonni kohta.
Süsiniklaminaadist kerega kolmeistmelise baashinnaks saab 2,5 miljonit eurot, tootmisega soovitakse alustada järgmisel aastal ja tänavale valmib 100 niisugust autot.

Geniaalse autokonstruktori uus vaimusünnitis kogub liha luudele ja nüüdsama avaldas Gordon Murray Automotive enda veebilehel video, milles kuulsa „eff-ühe“ mantlipärija jõuallikat Cosworthi katsestendis väntsutatakse. Tõsi, esiti tegi häält vaid veerand mootorist, ehk kolme silindriga „tükk“ tulevasest 3,9-liitrisest vabalt hingavast V12-jõuallikast, millest saab kõige pöörete maiam jõujaam, mida tänavale toodetakse. Kavakohaselt peaks uue jõujaama pöörete piiraja sekkuma alles 12 100 p/min juures ja mootori võimsust iseloomustavateks näitajateks on 660 hj ning 450 Nm. Mis teeb „tee-punkt-viiekümne“ võimsuse-kaalu suhteks 672 hj tonni kohta, sest auto kaalub tühjalt vaid 980 kg!

Autot plaanitakse esitleda mais ja selles kohtuvad kahe Gordon Murray loodud sõiduki parimad omadused, milleks on McLaren F1 (pildil, 1992) ja Brabham BT46B. Esimesega sarnanevad nii T.50-ne välimus, agregaatide paigutus kui ka istekohtade arv, F1-autolt võetakse üle aga survejõudu tekitav aerodünaamika töö põhimõtted, millele omakorda vinti peale keeratakse. Brabham BT46B oli survejõudu tekitavate lahenduste osas omast ajast nii palju ees, et seda jooksutav meeskond pidi auto kasutamisest konkurentide survel loobuma, ent tänaval pole kodanik Murray geniaalsusele kedagi kätt ette panemas ja uue superauto iseloomulikuks detailiks on auto tagaosa ilmestav „ventilaator.“

400 mm läbimõõduga ventilaatorit käitatakse ottomootori väntvõlli otsa istutatud mootorgeneraatori vahendusel ja selle ülesandeks on auto põhja all alarõhu tekitamine, mis paneb aerodünaamilised lahendused efektiivsemalt tööle, suurendades seeläbi nii survejõudu kui ka rehvide haardumist. Kuid seejuures pole tegemist hübriidajamiga, sest auto looja sõnul tulnuks niisuguse ajamiga auto liiga raske. T.50 on kerge ja kompaktne – auto pikkus ja laius on võrreldavad tänase VW Golfi mõõtudega – ja tänu vabalt hingava ottomootori olemasolule näib T.50 ülelaadimise ja/või elektriga flirtivate rivaalide taustal justnagu nutikellade vahele unustatud üleskeeratav uur.

Ainult et selline „uur“ maksab 2,5 miljonit eurot ja tuleb ilmselt võistlejatest nauditavam, sest auto võimsuse-kaalu suhtele on raske midagi vastu panna. Tootmisega tahetakse alustada järgmisel aastal ja kokku valmistatakse 125 autot, millest viiendik läheb võistlusautodeks. Murray sõnul tahab ta luua sõiduki, mis pakuks ehedat tagasisidet ja sõidunaudingut ja seepärast võib tänavale toodetav versioon saada omale kuuekäigulise manuaalkäigukasti, sest „Meie klientidele meeldivad niisugused.“ Auto aerodünaamika-paketi juhtimiseks on kuus seadistust – kaks automaatset ja neli juhi poolt seatavat – ning masinat arendatakse ühes F1-meeskonnaga Racing Point (endine Force India).

Videot saab vaadata siit: https://gordonmurrayautomotive.com/en/#t50

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.