Uudised

Uus Octavia jõuab Eestisse hiljemalt mai alguses

Neljanda põlvkonna esindaja on eelkäijast ruumikam ja turvalisem, selle kasutajaliides annab autode kasutajate käsutusse enam võimalusi ja latti nihutatakse edasi ka kasutusmugavuse osas.
Uus Octavia, mis jagab komponente kaheksanda põlvkonna VW Golfiga, on vanemast mudelist pikem, mis lubab pakkuda avaramat interjööri ja klassiliidrile omast pakiruumi.
Soodsaima luukpära baashind jääb alla 18 000 euro (1,0 TSI, 17 900 €), odavaim universaal on aga tuhande jagu kallim (1,0 TSI, 18 900 €).

Kui meilgi möllav viirusepuhang lubab, jõuavad esimesed neljanda põlvkonna Škoda Octaviad Eestisse eeloleval kuul ja suuremad esindused peaksid olema nendega varustatud maikuu alguseks. Uus Octavia põhineb värskeima, ehk kaheksanda põlvkonna Volkswagen Golfi komponentidel ning lisaks tavapärastele otto- ja diiselmootoritele kuuluvad valikusse veel laetav pistikhübriid 1,4 TSI PHEV ning surugaasil töötav versioon 1,5 TSI G-TEC CNG DSG. Autosid pakutakse lisaks viie uksega luukpärale veel universaalkerega ja ehkki lõviosa neist on „ninavedused,“ on hinnakirjas alles ka mõned nelikveolised versioonid.

Sedaani meenutava luukpära näitel algab hinnakiri liitrise ottomootori ja kuuekäigulise käsikäigukastiga varustatud autost (1,0 TSI, 81 kW/110 hj), mille eest küsitakse 17 900 eurot. Soodsaim diiselmootoriga versioon (2,0 TDI SCR, 85 kW/115 hj) maksab kuuekäigulise käsikasti korral 21 300 eurot ja kättesaadavaim nelikveoline (147 kW/200 hj arendav 2,0 TDI SCR DSG 4x4) 29 900 eurot. Viimane on varustatud seitsmekäigulise „automaadi“ ehk DSG-käigukastiga ja kuuekäiguline automaatkäigukast kuulub ka 150 kW/204 hj arendava pistikhübriidi pardale. Selline auto maksab 27 600 eurot ja ühe laadimisega pidavat saama elektri najal sõita kuni 60 km (WLTP).

Uuem auto on eelkäijast pikem ja laiem ning luukpära pakiruumi maht kasvas kümme- ja universaalil 30 liitrit (tavaseades 600 & 640 liitrit). Interjööris püüavad pilku kvaliteetsed materjalid ning armatuurlaua keskel domineerib infolustisüsteemi ekraan, mille diagonaaliks on lähtuvalt varustusest 8,25 või 10,0-tolli. Paremate varustuste korral saab mitmeid funktsioone juhtida viipe- ja häälkäsklustega ning multifunktsionaalsete roolide vahendusel. Näidikuplokis on põhiasetuses 4,2-tolline infoekraan, ent selle võib asendada digitaalse näidikupaneeliga, mille diagonaaliks on 10,25-tolli. Detailsema hinnakirja leiate koos mudelitutvustusega leheküljelt skoda.ee.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Škoda Scala

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Škoda Scala põhitrumbiks on „palju autot vähese raha eest“, mis peab baasmudelite korral hästi paika. Scala tagaistme ees on enam jalaruumi kui üheski võistlejas ja lisaks sellele rõõmustavad ostja südant veel õnnestunud kujundus, elegantne interjöör, head sõiduomadused ja külluslik (lisa)varustus. Õigupoolest meenutavad väikeauto algupära vaid auto sõitjate ruumi laius ja interjööri viimistluses kasutatavad odavakoelised plastpaneelid.