Uudised

Volkswageni elektriauto ID.3 tarned lükkuvad edasi

Volkswagen pole väidetavalt suutnud lahendada mudeli ID.3 tarkvaraga seotud murekohti, mistõttu lükkuvad tarned edasi ka hoolimata viirusepuhangust.
Mõned „iii-dee-punkt-kolmed“ jõuti enne Zwickau värkstoa sulgemist küll teele saata, kuid need olevat katsejänesed parandatud tarkvara testimiseks, mitte klientide sõidukid.
Lisaks pidavat ettevõtte veel salajasi läbirääkimisi Daimleriga, et arendada ühiselt elektriautodele passivat operatsioonisüsteemi.

Volkswagenil oli veel eelmise aasta lõpus ette näidata ambitsioonikas plaan, mille kohaselt oleks pidanud juba käesoleva aasta lõpus olema müüdud 100 000 elektriajamiga Volkswagenit, millest oleks lõviosa langenud kauaoodatud ID.3 arvele. Paraku on aga selle plaani täitmine muutunud enam kui küsitavaks, sest lisaks viirusepuhangule lükkab autode kätteandmist edasi ka nende tarkvara praavitamine, milles esinevaid probleeme pole väidetaval suudetud siiamaani lahendada. Probleem olevat nii suur, et Saksa meedia väitel olevat Volkswagen alustanud isegi läbirääkimisi Daimleriga, et luua ühiselt uus „särtsuliikuritele“ passiv operatsioonisüsteem.

Mis teeb omakorda ärevaks BMW, sest niimoodi võib nende elupõline rivaal saada elektriautode osas suure edumaa ning viimaste kõlakate kohaselt pidavat sarnase koostöö osas nõu nüüd ka BMW ja Daimleri esindajad. Volkswagenil on aga teistest kiirem, sest laoplatsid toodeti „ii-dee-punkt-kolmesid“ täis ning need masinad loodeti varustada parandatud tarkvaraga enne transpordi algust, ent VW palgatud arendajad pole suutnud siiamaani leitud vajakajäämisi parandada ja seepärast lükkub kogu autode kätteandmisprotsess edasi. Mulluste plaanide kohaselt oleks esimesed kliendid pidanud oma autod kätte saanud eeloleval suvel.

Meeldetuletuseks: ID.3 põhineb elektriautode moodulplatvormil (MEB) ja ehkki see on tänasest Golfist pikkuses üle 22 millimeetriga, lubatakse ostjatele tänu kaheksandast Golfist pikemale telgede vahele (+129 mm) ning nutikamale agregaatide paigutusele sellest tunduvalt avaramat interjööri. Elektrimootor on koos ühekäigulise käigukastiga integreeritud masina tagumise teljega ja autot hakatakse pakkuma kolme akuplokiga, mille mahuks on 45, 58 või 77 kWh. Mootori võimsuseks on 150 kW/204 hj ja keskmise akuploki korral lubatakse ühe laadimisega auto sõiduulatuseks 300-420 km (siin ja edaspidi WLTP-tsükli kohaselt). Sellise versiooni tippkiirus on 160 km/h ja baashind alla 42 000 euro.

Ülejäänud versioonid tuuakse turule hiljem, ent väiksema akuploki korral jäävat sõiduulatus vahemikku 230-330 km ja suurima korral on selleks 390-550 km. Akuploki laadimisvõimsuseks on kas 11 kW vahelduvvoolu või 110 kW alalisvoolu korral, millest viimase puhul annab poole tunniga lisada sõiduulatusele kuni 290 km. Esmasündinut hakatakse pakkuma kolmes varustuses ja kõige tagasihoidlikuma - ID.3 1ST Special Edition - korral on autod varustatud soojuspumba, 10-tollist puuteekraani omava infolustisüsteemi, navigatsiooni ja 18-tolliste valuvelgedega. Komplekti kuuluvad veel rooli- ja istmesoojendused, ent järgmised kaks varustustaset on juba märgatavalt luksuslikumad.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volkswagen Multivan 6.1

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaasajastatud klassika, millega on mõnus sõita ja millele ei saa avaruse ega kasutusmugavuse osas vastu ükski seitsmekohaline linnamaastur. Kes ei usu võib proovida suunata viimase kolmandasse ritta mõnda teismelist ritva, kellel jalanumber 47 ja lisaks kooliasjadele kaasas veel trennikott.