Uudised

Uuem sedaankerega Audi A3 üllatab juhikesksema interjööriga

Teise põlvkonna sedaankerega Audi A3 peaks jõudma Eestisse suvel, eelmüügiga plaanitakse alustada aprilli lõpus.
Uustulnukas tuuakse turule kahe jõuallikaga ja üht ottomootoriga versiooni hakatakse pakkuma ka pehme ehk poolhübriidina.
Mudeli baashinnaks saab eeldatavalt 29 800 € (150 hj arendav 35 TFSI).

Eeloleval suvel peaks esindustesse jõudma teise põlvkonna sedaankerega Audi A3, mille eelmüügiga alustatakse aprilli lõpus. Uue mudeli baashinnaks on tootja kinnitusel 29 800 eurot (150 hj arendav 35 TFSI) ja need autod on välja töötatud sama platvormi najal, millel põhineb kaheksanda põlvkonna Volkswagen Golf. Pärast esimese koore kokku riisumist peaks jõudma lettidele ka taskukohasem ottomootoriga versioon, mille baashinnaks on 27 700 eurot.

4,5 meetrit pikk sedaan edestab eelkäijat pikkuses nelja sentimeetriga, auto telgede vahe on vanema vennaga sama ja samasuguse mahuga on ka pakiruum (425 liitrit). Õige pisut on kere veninud nii laiuses kui kõrguses ja iseäranis rõõmsad võivad olla pikemad sohvrid, sest juhiiste asub nüüdsest 20 mm madalamal. Sedaankerega Audi A3 on luukpärast 150 mm pikem ja võlgneb sünniõiguse eest tänu Hiina turule, kus need on jätkuvasti nõutud kaup.

Uus sedaan tuuakse esmalt turule kahe jõuallikaga ja endisest kergem ning õhumüüri suhtes libedam kere lubab ka tagasihoidlikumaid joomakombeid. 35 TFSI mootoriruumis on 1,5-liitrine ottomootor, mis arendab 110 kW/150 hj ja mida pakutakse kuuekäigulise käsikastiga. Sellise komplekti keskmiseks kütusekuluks on 4,7-5,0 l/100 km ja seitsmekäigulise „automaadi“ korral on kulunäit veelgi väiksem (4,7-4,9 l/100 km).

Viimasel juhul on tegu 48-voldist elektrisüsteemi omava poolhübriidiga, milles täidab „automaadi“ ülesandeid sohvri või pardaarvuti juhitav kahe siduriga käigukast. See võimaldab optimaalseid käiguvahetusi ja väiksemate koormuste korral ühendatakse mootor jõuülekandest lahti, et mitte segada vaba veeremist. Aga isegi niimoodi toimides pole see ajam nii ökonoomne kui kaheliitrine diiselmootor (110 kW/120 hj), mille kulunäiduks on 3,6-3,9 l/100 km.

Autode interjööri kujundus on varasemast juhikesksem, armatuurlaual on vähem nuppe ja baasvarustuse korral näeb sohver rooli taga digitaalset näidikupaneeli, mille diagonaaliks on 10,25-tolli. Viimase asemele saab tellida 12,3-tollise ekraani ja 10,1-tollist lustikummuti ekraani säästab sõrmejälgedest esiistmete vahelisel konsoolil olev pöörd/surunupp, mille vahendusel on pardaarvuti pakutav tabatav isegi halval teel hüplevas autos.

Paremas varustuses autode operatsioonisüsteemiks on kolmanda põlvkonna MMI Navigation plus, mis töötlevat infovoogu varasemast kümme korda kiiremini. Viimane peaks hästi passima rakenduste kummardajatele, sest seesugused „aa-kolmed“ saavad aru viipe- ja häälkäsklustest, neisse saab salvestada kuue kasutaja profiilid, rääkimata seesuguste asjade olemasolust nagu wi-fi hotspot või pisut hiljem lisanduv Apple CarPlay ning Android Auto valmidus.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Audi Q8

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Luksuslike linnamaasturite seas on kiiremaid, praktilisemaid ja soodsaimaid valikuid, kuid selles mudelis on dünaamika, originaalne kujundus, tähelepanuväärne koostekvaliteet ja praktilisus kokku segatud sellisel moel, mis peaks katma kõigi ostjate vajadusi.