Uudised

500 hj arendav Defender, Hyundai i20N ja Porsche pikendatud garantii

Land Rover arendab V8-mootoriga varustatud uut Defenderit, mille otseseks rivaaliks saab nobedaim G-klass, ehk Mercedes-AMG G63.
Hyundai tahab tõenäoliselt järgmisel aastal välja tulla uue kuumpäraga, milleks on Ford Fiesta ST skalpi himustav i20N.
Sarnaselt Audi ja Volkswageniga pikendab ka Porsche kolme kuu jagu nende sõidukite garantiid, mille tehasegarantii saanuks ümber märtsis, aprillis või mais.

Ajakirja Autocar poolt pildile püütud prototüüp ja mitmed lehemeesteni jõudnud kõlakad kinnitavad, et uus Defender võib saada enda mootoriruumi V8. Land Rover olevat arendamas versiooni, mis esitaks väljakutse nobedaima astumisega G-klassile (Mercedes-AMG G63) ja saab selle tarvis vähemalt 500 hj. Ja ehkki piltidel olev prototüüp olevat varustatud säärase viieliitrise jõujaamaga, mida omab ka tänane Range Rover Sport SVR, võib seeriatootmisse jõudev omale saada hoopis BMW päritolu 4,4-liitrise V8. BMW ja Jaguar/Land Roveri Grupp alustasid hiljaaegu ühiselt elektriautode alusvankrite arendamist ja nüüd laieneb koostöö lisaks veel mootoritele, sest Fordi tehas, mis valmistas AJ-nimelist viieliitrist „vee-kaheksat,“ suletakse käesoleva aasta lõpus.

Hyundai on asunud kergitama saladuseloori uuelt N. seeria sõidukilt, milleks on i20N. Nimelt käidi sellel talvel Rootsis testimas, kus Thierry Neuville sõiduriistaks oli lisaks keskmootoriga RM19-nimelisele võistlusauto prototüübile ka Ford Fiesta ST tulevane rivaal, ehk Hyundai i20N. Viimane tuleb baasmudelist üksjagu teistsugune ja lisaks kujundusele erineb see tagasihoidlikumatest versioonidest ka vedrustuse ning suutlikkuse osas. Ott Tänaku tiimikaslane sõnas eeldatavalt 200 hj arendavat kuumpära iseloomustades, et see on „Väga huvitav auto. Täpne ja lihtsalt käsitsetav, mootor käib hästi pöördesse ning selle hääl on samuti nauditav.“

Teoreetiliselt peaks selle kuumpära välimust hakkama meenutama ka Oti ja Thierry järgmine töövahend, ent kolmandal uudisel on meie kodutanumaga veelgi suurem seos. Nimelt pikendab ka Porsche kolme kuu võrra nende sõidukite garantiiperioodi, mille garantii pidanuks lõppema märtsis, aprillis või mais (01.03-31.05.2020). Sarnaselt Audi ja Volkswageniga on seegi meede kutsutud ellu seepärast, et võimaldada klientidele paindlikumat teenindust ja kui Porsche omanik on soetanud oma autole lisagarantii, hakkab seegi kehtima alles siis, kui tehasegarantii kolmekuuline pikendus läbi saab. Garantii pikendamine jõustub automaatselt ja ostjad ei pea selleks midagi tegema.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.