Uudised

Uus S-klass tuuakse turule kahte sorti ajamitega

Kõlakate kohaselt hakatakse seitsmenda põlvkonna esindajat pakkuma vaid pika telgede vahega, ehk 5,3-meetri pikkuse autona.
Suurim muudatus võetakse ette ajamite poolel, sest lisaks laetavatele pistikhübriididele tuleb müüki ka täiselektriline versioon, mis luuakse teise platvormi najal.
Uut S-klassi peaksime nägema selle aastanumbri sees, elektriajamiga autot aga kahe aasta pärast.

Hispaanias lekkisid sotsiaalmeediasse madala resolutsiooniga pildid uuest, ehk Mercedes-Benzi seitsmenda põlvkonna S-klassist, mida esitletakse ilmselt veel selle aastanumbri sees ja mis peaks jõudma müüki järgmisel aastal. Kõnealustel piltidel on tootmiseelne prototüüp õige tagasihoidlikult maskeeritud, mille põhjal võib eeldada, et uustulnuka välisilme on evolutsioonilist laadi ja silmatorkavaimaks uuenduseks on auto tagatuled, mis näivad olevat viimase „tsee-ell-essi“ laternatega üsna sarnased.

Kerepaneelide all on muudatused suuremad ja nende fotode põhjal domineerib kerekoodi W223 kandva auto interjööris hiigelsuur puuteekraan, mille alaosas on vaid mõned nupud kliimaseadme ning nn otseteede jaoks. Veelgi suurem muudatus võetakse ette aga ajamite poolel, mis jagunevad edaspidi kaheks haruks. Esimeses saavad olema laetavate hübriidajamitega autod ja teises särtsutoitel versioon, millel mudelinimeks EQS ning millest saab elektriajamiga Mercedeste, ehk EQ-nimelise mudeliseeria lipulaev.

EQS peaks jõudma müüki kahe aasta pärast ja selle sõiduulatuseks lubatakse ühe laadimisega pea 500 km (WLTP-tsükli kohaselt). Erinevalt hübriidajamiga versioonidest põhineb see uuel, vaid elektriautode jaoks loodud moodulplatvormil (MEA) ja autot jõustavad kaks elektrimootorit. Ülejäänud S-klassid koostatakse MRA-platvormi najal ning nende laetavad hübriidajamid sisaldavad kolmeliitrise töömahuga ottomootoreid, 2,9-liitriseid „õlipõletajaid“ ja otse loomulikult jääb valikusse ka AMG neljaliitrine V8.

Kõigi hübriidajamitega versioonide pakiruumi põhja alt leiate liitiumioonaku, millesse salvestatu lubab elektri jõul läbida pea 100 km. „Särtsurežiimis“ autot edasi vedav elektrimootor ehitatakse kokku „patsiendi“ automaatkäigukastiga ja autosid saab soetada ka nelikveolistena. Ja ehkki praegu pole sellele veel otsest kinnitust, võidakse uus S-klass seoses E-klassi järjepideva pikemaks venimisega turule tuua vaid pikemat telgede vahet omavas „ülikonnas,“ ehk 5,3-meetri pikkuse sedaanina.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi