Uudised

Elektriajamiga Peugeot e-Expert ja Opel Mokka uus põlvkond

Elektriajamiga e-Expert jõuab müüki aasta teises pooles ja suurema akuploki korral on selle sõiduulatuseks ühe laadimisega 330 km (WLTP-tsükli kohaselt).
Elektriajamiga kaubiku akuploki garantii kestuseks on kaheksa aastat või 160 000 km ja nende autode kandevõime on samasugune sisepõlemismootorit omavate versioonidega.
Sellel aastal jõuab ilmselt esmaesitluseni ka teise põlvkonna Opel Mokka, mida hakatakse lisaks otto- ja diiselmootoritele pakkuma ka elektriajamiga.

Käesoleva aasta teises pooles peaks meilgi müüki jõudma elektriajamiga Peugeot e-Expert, mille kandevõime on samasugune sisepõlemismootorit omava versiooniga (1275 kg) ja mis võib tõmmata kuni 1000 kg kaaluvaid haagiseid. Autot saab soetada kolmes pikkuses – 4,6 m, 4,95 m ja 5,3 m –, viimast kahte pakutakse ka viie- või kuuekohalise autona ja e-Experdi kõrguseks on 1,9 meetrit, mis võimaldab katust kriipimata ka parkimismajadesse siseneda.

Autot hakatakse pakkuma kahe akuplokiga – mahutavusega 50 ja 75 kWh – mis annab WLTP-tsükli kohaselt ühe laadimisega sõiduulatuseks 230 või 330 km. Sääraste mudelite tippkiirus on 130 km/h ja 100 km/h saavutatakse 13,1 sekundiga. Elektrimootor arendab maksimaalselt 100 kW/260 Nm ja kiirlaadijat (100 kW) kasutades saab akuploki 80% ulatuses täis laadida kas poole- või kolmveerand tunniga. Autosid saab laadida ka kodusest vooluvõrgust.

Selle aastanumbri sees peaks jõudma esmaesitluseni ka teise põlvkonna Opel Mokka, mis olevat tänu uuele platvormile võrreldavast eelkäijast kuni 120 kg kergem ja mille mootorivalikusse lisandub lisaks otto- ning diiselmootoritele kohe algusest ka elektriajam. Uue Mokka sõsarmudeliks on Peugeot 2008 ja lisaks elektriajamile tulevad valikusse veel kolme silindriga 1,2-liitrised turbomootorid ning üks nelja silindriga 1,5-liitrine turbodiisel.

Elektrimootori võimsuseks on usutavasti 136 hj ja 50 kWh mahutava akuploki toel kujuneb ühe laadimisega sõiduulatuseks veidi üle 300 kilomeetri. Auto sõitjate ruum olevat suguluses viimase Corsaga ning ettevõtte esindajad lubavad, et digitaalsusesse kastetud interjöör näeb välja „Moodne ja progressiivne.“ Siin-seal nähtud prototüübid annavad alust uskuda, et auto välimus põhineb ideeautol Opel GT X (vaata galeriid), mida esitleti kahe aasta eest.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 2008

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Teravaima juhitavuse, nelikveo või odavama hinna otsinguil tuleb konkurentide poole vaadata, aga 2008 trumpideks on omanäoline interjöör - mida ülejäänutega segamini ei aja - ning vaikne vedrustus, mis tagab väga hea sõidumugavuse ka konarlikel teedel.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)