Uudised

Volkswagen ID.3 jõuab ostjateni suvel

Volkswagen ID.3 on tagaveoline elektriauto, millest võib saada ettevõtte ajaloos samaväärne verstapost kuulsa Põrnika ja VW Golfi-perekonnaga.
Auto jõuallika võimsuseks on 150 kW/204 hj ja esmalt tuuakse see turule akuplokiga (58 kWh), mis annab ühe laadimisega sõiduulatuseks 300-420 km (WLTP).
58 kWh mahutava akuplokiga versioonide baashind jäi viimati napilt alla 42 000 euro, hiljem lubatakse turule tuua ka odavam variant, mille alghind jääb alla 30 000 euro.

Volkswagen teatas, et alustab elektriautode ID.3 tarnimist suvel ja seda hoolimata mudelit kummitanud tarkvaraprobleemidest ning tootmise vahepealsest seiskamisest seoses koroonaviirusega. Antud mudelit hakatakse hiljem pakkuma kahes võimsuses ja kolme erineva akuplokiga, ent esmalt tullakse tänavatele First Edition mudelitega, mis on varustatud keskmise, ehk 58 kWh mahutava akuplokiga. Viimasesse salvestatav energia lubab läbida ühe laadimisega pisut üle 400 kilomeetri ja auto tagarattaid jõustab elektrimootor, mis arendab 150 kW/204 hj.

Hiljem järgnevad sellele väiksema ja suurema akuplokiga versioonid, mille akude mahutavuseks on 45 ja 77 kWh. Kõigi akuplokkide garantii pikkuseks on kaheksa aastat või 160 000 km ja varasemate lubaduste kohaselt alustab väikseima akuplokiga baasversiooni hind üles rühkimist 30 000 euro juurest. Väikseima akuga lubatakse sõiduulatuseks 230-330 km (siin ja edaspidi WLTP-tsükli kohaselt) ja suurima korral on selleks 390-550 km. Ja ehkki ID.3 on kaheksanda põlvkonna Golfist lühem, olevat auto sõitjate ruum tänu Golfist pikemale telgede vahele ja paremale ruumikasutusele viimasest avaram.

Esmalt turule jõudvad autod on varustatud soojuspumba, 10-tollist puuteekraani omava infolustisüsteemi, navigatsiooni ja 18-tolliste valuvelgedega. Lisaks on pardal veel rooli- ja istmesoojendused, ent järgmised kaks varustustaset on tunduvalt luksuslikumad. Teisel tasemel on veel tagurduskaamera, adaptiivne püsikiirushoidik, teise kujundusega istmed, meeleoluvalgustus, maatriks-LED-esituled, 19-tollised valuveljed ja palju muud. Kolmas varustustase on aga nii rikkalik, et läheb vastuollu säästva eluviisi propageerimisega, millele vihjab kasvõi auto lõviosas süsinikneutraalne tootmisprotsess.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volkswagen Multivan 6.1

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaasajastatud klassika, millega on mõnus sõita ja millele ei saa avaruse ega kasutusmugavuse osas vastu ükski seitsmekohaline linnamaastur. Kes ei usu võib proovida suunata viimase kolmandasse ritta mõnda teismelist ritva, kellel jalanumber 47 ja lisaks kooliasjadele kaasas veel trennikott.