Uudised

Eestis alustatakse uue Leoni eelmüügiga

Viie uksega luukpära peaks jõudma esindustesse suve alguses.
Uue põlvkonna eelmüük juba käib ja mudeli baashinnaks on Eestis 17 360 eurot.
Universaalkerega Sportstourer järgneb luukpärale suve lõpus.

Viimase Volkswagen Golfi järel on turule jõudmas ka neljanda põlvkonna Seat Leon, mis on Hispaania algupäraga autotootja populaarseim mudel, mida on eelnevate põlvkondade jooksul müüdud enam kui 2,2 miljonit. Sarnaselt kaheksanda põlvkonna Golfile põhinevad ka Barcelonas asuvast Martorelli tehasest väljastatavad uued Leonid VW Grupi universaalplatvormil (MQB Evo) ja nende telgede vahe (2686 mm) on eelkäija omast 50 mm pikem. Viie uksega luukpära pikkuseks on 4368 mm ja universaalil 4642 mm, ehk tegu on vanemast vennast hoomatavalt suuremate autodega, mis edastavad eelkäijat pikkuses 86 ning 93 millimeetriga.

Uustulnuka mootorivalikusse hakkavad kuuluma ottomootorid (TSI), diiselmootorid (TDI), surugaasil töötavad jõuallikad (TGI), ottomootorit kaasavad poolhübriidid (eTSI) ja laetavad pistikhübriidid (eHybrid). Esiveoliste autode võimsused jäävad vahemikku 81 kW/110 hj – 150 kW/204 hj, enama võimsuse ja nelikveo ihalejatel tuleb ära oodata CUPRA Leon (228 kW/310 hj) ning nelikvedu saab soetada ka 110 kW/150 hj arendava „õlipõletajaga,“ mis on varustatud „automaadi,“ ehk DSG-käigukastiga. Viie uksega luukpära pakiruum on tavaseades sama suur kui eelkäijal (380 liitrit), aga universaal on vanema venna „pakihoiust“ üle kolmekümne liitriga (620 liitrit).

Tootja sõnul on uus Leon sõiduk, mille arendusse on investeeritud enam kui varasemate mudelite korral ja mis teeb suurima arenguhüppe mudeli ajaloos. Autot hakatakse pakkuma neljas varustuses - Reference, Style, Xcellence ja FR – ning isegi baasvarustuses on auto tänu sisseehitatud eSIM-kaardile ühenduses internetiga, mis võimaldab mitmete funktsioonide juhtimist nutitelefoniga ning hädaabikõnede toimimist. Baasvarustuses on autol 8,25-tollise ekraaniga lustikummut, automaatne kliimaseade, Bluetooth käed-vabad ühendus, jalakäijaid ja jalgrattureid tuvastada suutev avariiennetussüsteem, valgusdioodidel esi- ja tagatuled ning palju muud.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.

Kasutatud auto testid