Uudised

Euro NCAP muudab ohutuskatsete metoodikat

Ohutuskatseid hakatakse juba sellel aastal läbi viima uue metoodika alusel, mis olevat suurim muudatus viimase kümne aasta sees.
Kõige rohkem muutub laupkokkupõrgete läbi viimise kord ja lisaks sellele plaanitakse enam tähelepanu pöörata ka küljelt sissesõitude tagajärgede hindamisele.
Elektroonilise ohutusvarustuse hindamiseks on kavas samuti mitmed uued katsed.

Euro NCAP plaanib sellel aastal kasutusele võtta uue ohutuskatsete metoodika, mis peaks andma realistlikuma pildi nii löögijõu hajutamisest kui ka autode elektroonilise ohutusvarustuse toimimisest. Asjaomaste sõnul on tegemist suurima muudatusega viimase kümnendi jooksul ja täiustatud metoodika puudutab enam katseid, milles imiteeritakse osalise kattega laupkokkupõrget, külgkokkupõrget ja avariiennetuse toimimist.

Laupkokkupõrgete katsetes võetakse kasutusele liikuv platvorm, mille ette on kinnitatud löögienergiat summutav paneel, mille deformeerumist saab lisaks katsealusele samuti hinnata. Edaspidi jälgitakse sedagi, kui palju uuritav sõiduk kõnealust paneeli lõhub ja kui see ületab teatud väärtusi – ehk testitava näol on tegu löögienergiat vähesel määral summutava „tankiga“ -, teenib katsealune selle eest peotäie miinuseid.

Muutunud metoodika võetakse kasutusele väikeautode kasutajate kaitseks, et pisikese luukpära ja suure linnamaasturi kohtudes ei jääks löögienergia summutamine vaid nõrgema osapoole kanda. Lisaks võetakse kasutusele uued katsenukud, mis võimaldavad võimalikke vigastusi täpsemalt hinnata ja küljelt sisse sõitude korral hinnatakse edaspidi kõigi autos olijate vigastusi, mitte ainult nende omi, kes õnnetuse allikale kõige lähemal on.

Avariiennetuse proovile panekul võetakse kasutusele aga uus katse, mis uurib seda, kas auto pardasüsteemid suudavad pööret sooritades tuvastada teed ületavaid jalakäijaid ja jalgrattureid, et vältida ristmikel juhtuvaid õnnetusi. Lisaks hakatakse uurima sedagi, kas „abimehed“ suudavad reageerida kaasliikleja peale, kui too ristisuunas tagurdava auto tagant läbi rühib. Luubi alla võetakse ka juhi keskendumist hindavad rakendused.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.