Uudised

Uuendatud 5. seeria BMW ja värskendatud kahe uksega E-klassid

Uuendatud 5. seeria peaks jõudma Eestisse suve lõpus, tippmudelit M5 esitletakse aasta lõpupoole.
Nobedaim 5. seeria saavutab 100 km/h 3,8 sekundiga (BMW M550i, 530 hj), kiireim kahe uksega E-klass aga 4,4 sekundiga (Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé, 435 hj).
Sportlikuma silmnäoga E-klasse võib oodata samuti kas suve lõpus või sügise alguses.

Tänaste plaanide kohaselt peaks enne uue kooliaasta algust Eestisse jõudma uuendatud 5. seeria BMW, millele järgnevad pisut hiljem korralise ninapuuderduskuuri läbinud Mercedes-Benzi E-klassi Coupé ja Cabrio. Kõigi nende autode korral on peamisteks märksõnadeks masinate uuendatud väliskujundus, reformitud mootorivalik ja täiendatud kaasvara ning ühiseks nimetajaks võib pidada ka uustulnukate 48-voldist elektrisüsteemi, mis võimaldab pakkuda endisest suuremal määral elektriga semutsevaid jõuallikaid.

Värskema 5. seeria visiitkaardiks on L-tähe kujulised elemendid valgusdioodidega esi- ja tagatuledes, nagu ka ühe detailina vormitud „raam,“ mis seob BMW iluvõrele iseloomulikud „neerud“ üheks tervikuks. Kõiki nelja- ja kuuesilindriliste mootoritega versioone hakatakse pakkuma pehmete, ehk nn poolhübriididena ja laetavate hübriididena tuuakse müüki tervelt viis mudelit. Juhitavaid tagarattaid saab edaspidi tellida ka laetavatele hübriididele ja aasta lõpus esitletakse eraldi erimudelit M5, mis tänasest tunduvalt jaksukam.

Laetavate hübriididena tulevad müüki nelikveoline 545e xDrive (290 kW/394 hj) ja 530e (215 kW/292 hj). Viimast hakatakse pakkuma sedaani ja universaalina, taga- või nelikveolise autona. Ottomootoriga versioone tuleb valikusse seitse ja diiselmootori kandjaid ühe võrra vähem, paberil on ökonoomseim sedaankerega 530e (1,7-1,8 l/100 km) ja nobedaim M550i (390 kW/530 hj), mis saavutab 100 km/h 3,8 sekundiga. Tavaseades on autodes ka 10,25-tolline infolustiekraan, mille kasutajaliides annab ostjate käsutusse senisest laiema rakenduste valiku.

Uuenduskuuri läbinud kaheukselistel E-klassidel on aga lisaks uutele laternaplokkidele ette näidata varasemast dünaamilisemat muljet jättev silmnägu, sest uuenduskuuri läbi viimist juhatanud Andrea Rulandi sõnul olid ostjad nende autode välimusega rahul ning oskasid õhata vaid sportlikuma ilme järele. Autode esiosa sarnaneb nüüd mudeli AMG GT omale – eriti juhul, kui E-klassid on varustatud AMG kujunduspaketiga – ja auto ust avades leiate eest uue rooli ning detailides muudetud interjööri, milles on füüsilisi nuppe vähem kui senistes versioonides.

Mercedes panustab hästi toimivasse ja puuteplaatidel põhinevasse kasutajaliidesesse ning eriti piduliku ilmega on sääraste E-klasside armatuurlauad juhul, kui neil on kahe 10,25-tollise ekraani asemel kaks 12,3-tollist monitori, mida pakutakse lisavarustuses. Kerepaneelide alt leiate esmalt aga kaks „õlipõletajat“ ja kaks ottomootorit, mille töömahud jäävad vahemikku 2,0-3,0 liitrit ja mida pakutakse poolhübriididena koos üheksakäigulise automaatkäigukastiga. Veoskeemidest jääb lisaks tagaveole valikusse alles ka nelikvedu, aga mitte kõigi mootoritega.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

BMW X5

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

BWW X5 pakub väga head juhitavust ja jõulisi mootoreid, kuid tänaseks on mitmed konkurendid ta lisaks suutlikkusele kinni püüdnud nii interjööri kujunduse kui ka viimistluskvaliteedi osas ja kokkuvõttes taandub ühe või teise eelistamine konkreetse ostja maitsele.