Uudised

Uuenev Hilux ja elektriajamiga Alfa Romeo

Toyota toob aasta lõpus müüki uuendatud Hiluxi, millel kaasajastatud silmnägu, suurema töömahuga mootor ja muudetud vedrustus.
Prototüübiga sõitnud Fernando Alonso kiitis võimast jõuallikat ja tema sõnul on tegu kastikaga, mis säilitab teatava mugavuse isegi piiripealsetes situatsioonides.
Alfa Romeo lubab aga kahe aasta pärast üllatada elektriajamiga linnamaasturiga, mis mõõtudelt väiksem nii tänasest Stelviost kui ka järgmisel aastal esindustesse jõudvast Tonalest.

Toyota on lõpetamas uuendatava Hiluxi viimistlemist, mis peaks müügile jõudma enne aastavahetust. Ja ehkki selle töölooma ja nn elustiilisõiduki korral on põhiuudisteks suurema töömahuga jõuallikas ja võimekam vedrustus, võib pildile püütud prototüübi maskeeringu alt tuvastada jooni, mis viitavad, et uueneva Hiluxi silmnägu hakkab sarnanema mudelite RAV4 ja Highlander sihverplaatidega. Tegemist on kerge kosmeetilise muudatusega, et Toyota maasturid ja linnamaasturid omaks samas võtmes kujundust ning oleks juba kaugelt äratuntavad.

Kerepaneelide all on oodata suuremaid muudatusi. Olulisem neist on 2,8-liitrine jõuallikas, mis asendab 2,4-liitrise D-4D, mis arendab 150 hj. Lähtuvalt uuest mootorist kooskõlastatakse selle kaalu ja rammuga ka veoki vedrustus ning ehkki parameetreid veel ei avaldata, olevat prototüüp kahekordse F1-maailmameistri Fernando Alonso sõnul oma mudelinime ja seda saatva legendi vääriline. „Uus mootor on võimas ja töötab hästi,“ arvas Dakari maratonralli tarvis harjutav hispaanlane pärast prototüübi proovimist, „Isegi piiripealsetes olukordades on seda autot mugav kasutada.“

Alfa Romeo lubab aga kahe aasta pärast turule tulla „patareitoitel“ linnamaasturiga, mis on mõõtudelt võrreldav Audi pargimaasturite pesamunaga Q2. Kavakohaselt saab sellest mudelist Alfa Romeo neljas ilmasammas, mis peab päästma kaubamärgi hukatusse vajumast. Esimesed kaks on tänagi müügil olevad Giulia ja Stelvio, millele lisandub järgmisel aastal viimasest väiksem Tonale. 2022. tuuakse turule aga elektriajamiga linnamaastur, mis mõõtude osas teistest väiksem ja põhineb PSA-kontserni moodulplatvormil, millel nimeks eCMP.

Teisisõnu on tegu esimese Alfaga, mis luuakse komponentide najal, mida kasutavad ka näiteks elektriajamitega Peugeot e-208, e-2008 ja Opel Corsa-e. Peugeot e-2008 näitel – uus Alfa ühtib sellega lisaks alusele veel mõõtude ja sihtrühma osas – on sellised autod varustatud 100 kW/136 hj arendava elektrimootoriga ning 50 kWh mahutava akuploki najal on auto sõiduulatuseks ühe laadimisega kuni 320 km (WLTP). Alfa Romeo arendajad ilmselt nii vähese võimsusega ei lepi ja tegevusraadiuse kasvatamise osas loodetakse uutele ning enamat mahtuvust võimaldavatele akuplokkidele.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.