Uudised

Mercedes investeerib kasutajaliideste arendamisse

• Mercedes ei kavatse oodata kasutajaliideste arendamisel tehnoloogiahiidude abikätt ja töötab välja oma lahendusi, mida annaks hiljem ka edasi müüa.
• Ettevõte usub, et lähema viie aasta sees kümnekordistuvad tehisintellekti loomisse tehtavad investeeringud ja lõviosa auto pardasüsteemidega suhtlusest hakkab põhinema häälkäsklustel.
• Tulevikus soovitakse rakenduste pealt teenida enamgi kui automüügist, ent seejuures peavad kukrut kergitama teenuste pakkujad, mitte Mercedeste omanikud.

Kahe aasta eest esitles Mercedes-Benz praegu müügil oleva A-klassiga uue põlvkonna kasutajaliidest MBUX, mis on tänaseks saadaval kõigi Mercedeste tarvis. Kõnealune lahendus panustab puuteplaatidele ja häälkäsklustele ning viimaste parema toimimise nimel teeb ettevõte praegu suuri investeeringuid, sest tulevikus nähakse tugiteenuste pakkumisel SUURT potentsiaali. Mercedese juhtkond usub, et veatult toimivad häälkäsklused ja interneti vahendusel pakutavad tugiteenused annavad lähitulevikus olulise konkurentsieelise ja peagi võib rakenduste pealt teenitav olla suuremgi kui autode müügist või nende hooldamisest teenitav tulu.

Asjaomased usuvad, et tehisintellekti loomisse tehtavad investeeringud suurenevad lähema viie aasta sees pea kümme korda ja Mercedes ei soovi selles osas paigal tammuda ega oodata tehnoloogiahiidude abikätt. Eeldatav lisaboonus teenitaks teenustega liituvate ettevõtete, mitte autode omanike arvelt, kelle jaoks pakuks arenev tehnoloogia lisamugavusi, mitte täiendavaid väljaminekuid. Oma osa mängib häälkäskluste arendamises ka ohutus, sest pardaarvutiga rääkides saab sohver jälgida teel toimuvat, ent vähemasti lähitulevikus jäävad Mercedestes alles ka tavapärased pardasüsteemid ja häälkäsklused ei muutu (esialgu) domineerivaks.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mercedes-Benz GLB

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel.