Uudised

ID.3 saab karkudele tõstetud järglase

• ID.3 peaks jõudma Eestisse septembris, Balti riikidele eraldati esmalt 50 erimudelit ID.3 1st, millest paarkümmend hakkavad veerema Eesti teedel.
• Mudeliseeriat sissejuhatava versiooni ID.3 1st ajam arendab 150 kW/204 hj ja samasugune jõuallikas hakkab lükkama ka linnamaasturile sarnanevat mudelit ID.4, mis jõuab müüki ilmselt järgmisel aastal.
• Mudelit ID.4 plaanitakse esiti pakkuda tagaveolise versioonina, mille sõiduulatus on ühe laadimisega pea 500 km, hiljem lisandub valikusse ka nelikveoline variant.

Volkswagen näib olevat seljatanud uut Golfi ja elektriautot ID.3 kummitanud tarkvaraprobleemid ning viimase tellinud esimesed õnnelikud peaksid enda autod kätte saama uue kooliaasta alguses. Volkswageni esindused jätkavad „ii-dee-punkt-kolmede“ tellimuste vastuvõtuga ja neid pakutakse edaspidi kolme versioonina, milleks on ID.3 Pure, ID.3 Pro ning ID.3 Pro S. Need versioonid haakavad erinema põhiosas akuploki mahtuvuse, sõiduulatuse ja laadimisvõimekuse poolest. Mudelit ID.3 hakatakse pakkuma viieaastase garantiiga, akuplokkide garantii kestab kas kaheksa aastat või 160 000 km ja tootja kinnitab, et garantiiperioodi lõpus säilitab akuplokk vähemalt 70% esialgsest mahtuvusest.

Enne neid versioone saavad kliendid kätte mudeliseeriat sissejuhatavad erimudelid ID.3 1st, mida sai tellida eelmise aasta lõpus ja käesoleva aasta alguses ning mis vastavad tehnilise poole osas hilisemale keskmikule ID.3 Pro. Sellistel autodel on 58 kWh mahutav akuplokk, nende ajam arendab 150 kW/204 hj ning ühe laadimisega lubatakse WLTP-tsükli kohaselt sõiduulatuseks 420 km. Varasemate lubaduste kohaselt peaks baasmudeli ID.3 Pure alghind jääma alla 30 000 tuhande euro ja ehkki kõnealuse mudeli müük pole veel täite tuuridega käima tõmmatud, näitavad Hiina riigiametist lekkinud materjalid, et Volkswagenil on tootmisküps juba järgmine elektriauto, milleks on linnamaasturile sarnanev ID.4.

Tüübikinnituse saamiseks nõutavate materjalide hulgast lekkinu sedastab, et tagaveoline ID.4 on 4592 mm pikk, seda hakatakse pakkuma 150 kW/204 hj arendava ajamiga ja auto sõiduulatuseks on ühe laadimisega pea 500 km. Mudelit esitletakse ilmselt juba lähikuudel ja seda hakatakse müüma lisaks Hiinale ka Euroopas ja Ameerika Ühendriikide pinnal. Esimese aasta vältel pakutakse ilmselt vaid tagaveolist tagamootoriga baasmudelit, hiljem lisandub valikusse nelikveoline variant, millel esirataste jaoks eraldi elektrimootor ja mille ajami võimsuseks on 306 hj. Suurimaks akuplokiks saab 83 kWh mahutav tükk, mille annab võimsamate kiirlaadijatega (125-150 kW) täita 80% ulatuses poole tunniga.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volkswagen Multivan 6.1

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaasajastatud klassika, millega on mõnus sõita ja millele ei saa avaruse ega kasutusmugavuse osas vastu ükski seitsmekohaline linnamaastur. Kes ei usu võib proovida suunata viimase kolmandasse ritta mõnda teismelist ritva, kellel jalanumber 47 ja lisaks kooliasjadele kaasas veel trennikott.