Uudised

Jaguar kavandab luukpära!

• Jaguar soovib luua uut „Rahva-Jaguari,“ mis asendaks mudelid XE ja XF.
• Üheks versiooniks võib saada hübriidajamit või laetavat hübriidajamit omav sedaan, teiseks aga 4,5-meetri pikkune luukpära.
• Luukpära platvormi võib Jaguar soetada BMW-lt, kelles nähakse koostööpartnerit ka tootmise osas.

Asjaomaste kinnitusel saavad järgmised 12 kuud olema Jaguari jaoks enam kui keerulised, sest ettevõte otsib pääseteed viirusepuhangust tingitud tagasilöökide silumiseks ja on kriitilise pilguga üle vaatamas tänast mudelivalikut. Jaguar XE ja XF võivad seetõttu jääda otsese mantlipärijata, sest mõlema sedaani müügitulemused pole kiita ning seepärast võidakse need asendada ühe UUE mudeliga, mida ettevõtte tänases valikus ei ole. Jaguaril on vaja uut ja kasumlikku nn rahvaautot ning hetkel olevat selle loomiseks laual suisa kaks versiooni.

Esimese kohaselt asendaks mõlemad mudelid uus sedaan, mida pakutaks hübriidajamiga ja laetava hübriidina. Sõiduk põhineks MLA-nimelisel platvormil, mis on loodud sellel aastal esitletava elektriajamiga XJ tarbeks ja mida andvat kohandada ka väiksemate sõidukite jaoks. Teiseks valikuks on aga umbes 4,5 meetri pikkune luukpära, mis aitaks kaubamärgi ligi meelitada nooremaid ostjaid. Uus mudel oleks pigem elegantse kui saksapäraselt agressiivse kujundusega, ent selle koostamiseks võib Jaguar vajada „majavälist“ alust.

Kavandatav luukpära kasutaks ristiasendis jõuallikaid, mis ei pruugi MLA-platvormiga sobida ja sestap pakutakse hetkel aluse doonoriks BMW päritolu UKL-platvormi, millel põhinevad esi- ja nelikveolised sõidukid. Partnerlus „Baieri mootorivabrikuga“ lahendaks ka tootmisega seotud kitsaskohad, sest Jaguar/Land Roveri Halewood-i tehases - kus valmivad ristiasendis jõuallikatega Land Rover Discovery Sport ja Range Rover Evoque – puudub ressurss kolmanda mudeli tootmiseks, mistõttu oleks need paslik BMW tehastes koostada.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.