Uudised

Volkswagen Arteon on nüüd saadaval kahe kerega

• Uuendatud Arteon tuuakse müüki kuue jõuallikaga, mille hulgas on üks laetav pistikhübriid, 320 hj arendav R. versioon ja kaks diiselmootorit.
• Lisaks laugemat katusejoont omavale Gran Turismole hakatakse autot pakkuma ka universaalina, millel nimeks Shooting Brake.
• Autode eelmüügiga alustatakse õige pea, esimesed uuendatud Arteonid peaksid kohale jõudma aasta lõpus.

Volkswagen Arteon on hea näide sellest, et autotootjate turundusosakondade loomingut ei maksa ülearu südamesse võtta, sest see nelja uksega „kupee“ tuuakse pärast uuenduskuuri turule ka universaalina, millel nimeks Shooting Brake. Säärast versiooni on veelgi keerulisem kupeena ette kujutada, mistõttu pakume omalt poolt välja, et antud mudeli näol on tegu sportlikumasse „ülikonda“ pistetud Passatiga, millel on „näotõste“ järgselt lisaks muudele jõuallikatele ette näidata ka võimekas R. versioon.

Viimaste korral on tegu nelikveoliste autodega, mille kaheliitrine nelja silindriga ottomootor arendab 235 kW/320 hj. Veojõud juhatatakse ratasteni seitsmekäigulise DSG-käigukasti vahendusel ja teise suurema uudisena tuleb mootorivalikusse laetav pistikhübriid (160 kW/218 hj), mille sõiduulatus elektrilises sõidurežiimis olevat piisav ühe päeva sees tehtavateks asulasisesteks sõitudeks. Lisaks nimetatutele on mootorivalikus veel kaks ottomootorit (140 kW/190 hj ja 206 kW/280 hj) ning kaks „õlipõletajat.“

Viimased arendavad kas 110 kW/150 hj või 147 kW/200 hj ja koos nimetatutega on esmases mootorivalikus kokku kuus jõuallikat, mis põletavad kõik senistest puhtamalt. Sõitjateruumi kiigates leiate eest uuendatud interjööri, milles on kesksel kohal baasvarustusse kuuluv digitaalne näidikupaneel koos sellest paremal asuva suure infolustisüsteemi ekraaniga. Kasutajaliideses kasutatakse nüüd ka puutetundlikke liugnuppe ja põhjalikult olevat reformitud veel nutitelefonide rakenduste juhtmevaba toimimine.

Mõlemad kered on ühepikkused (4866 mm) ja otse loomulikult on ka nende telgede vahe samasugune, milleks on 2840 mm. Universaali kere on Gran Turismo nimelisest laugsabast 19 mm kõrgem ja erinev on ka pakiruumide maht. Laiendatud pakiruumiga universaal mahutab maksimaalselt 1632 liitrit, laugema katusejoonega „kiirpära“ aga 1557 liitrit. Lisaks parandati ka elektrooniliste abimeeste võimekust, aga nende toimimise kirjeldamiseks oleks ehk mõistlik oodata, kuniks autod meil füüsiliselt käes on.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volkswagen Multivan 6.1

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kaasajastatud klassika, millega on mõnus sõita ja millele ei saa avaruse ega kasutusmugavuse osas vastu ükski seitsmekohaline linnamaastur. Kes ei usu võib proovida suunata viimase kolmandasse ritta mõnda teismelist ritva, kellel jalanumber 47 ja lisaks kooliasjadele kaasas veel trennikott.