Uudised

Lamborghini Siánil on võimsaim ajam, mida avaautole kunagi pakutud

• Siáni hübriidajam arendab 602 kW/819 hj, mille najal kulub 100 km/h saavutamiseks vähem kui 2,9 sekundit.
• Auto käigukastiga on liidetud 34 hj arendav elektrimootor, mis lubab särtsu toel manööverdada ning toetab põhijõuallikat paigalt võtmisel, madalatel pööretel ja käiguvahetustel.
• Kokku toodetakse 19 seesugust avaautot, mis on tänaseks kõik müüdud.

Hübriidajamiga Lamborghini Sián on kõigi aegade võimsaim lahtine auto, mis tänavalegaalsena teedele lubatud ja maailmas leidub tervelt üheksateist enesekindlat ostjat, kes usuvad, et nende juuksed püsivad peanaha küljes ka 350 km/h arendavas avaautos. Tehnika osas põhineb Sian mullusel Frankfurti autonäitusel esitletud kupeel, mille hübriidajam arendab 602 kW/819 hj ja kui te hakkasite nüüd paaniliselt tengelpunga otsima, siis pole sellel suurt mõtet, sest kõik 19 masinat olevat juba broneeritud.

Siánil on 48-voldine elektrisüsteem ja selle põhijõuallikaks on Aventadori turgutatud 6,5-liitrine V12, millega on käigukasti vahendusel integreeritud ka 34 hj arendav elektrimootor. Viimse ülesandeks on toetada sisepõlemismootorit paigalt võtmistel ja käiguvahetustel, et sõitjad tunneksid vaid tungi edasi rühkida, mis segavatest mõttepausidest prii. Lisaks võimaldab elektrimootor särtsu najal manööverdada väikestel kiirustel, kui aga gaas põhja lüüakse, saavutatakse 100 km/h kiiremini kui 2,9 sekundit.

Elektrienergiat salvestatakse nn superkondensaatorites, mis olevat tootja kinnitusel kümme korda mahukamad, kui liitiumioonakud. Mis tähendab, et Aventadori starterist välja kasvanud elektrimootor ei pea muretsema energianälja pärast ja auto kasutaja võib nautida katkematut kiirendust, kui masin mõnikord mullikilest välja võetakse. Lamborghini lubab, et Siáni tühimass jääb alla 1650 kg, mis tähendab seda, et iga kahte kilogrammi veab üks hobujõud, mistõttu on lahtine Sián ilmselt veidi kiirem auto kui Aventador SVJ Roadster (2,05 kg/hj).

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.