Uudised

Ägedaim V12 kogub liha luudele

• Kõnealune 3,9-liitrine V12 kaalub 180 kg, arendab enam kui 650 hj ja pöörete piiraja sekkub alles 12 100 p/min juures!
• Valmiv pöörasus hakkab jõustama Gordon Murray uut superautot T.50, millest saab legendaarsele McLaren F1-le vääriline mantlipärija.
• Kui kõik läheb plaanipäraselt, alustatakse „tee-punkt-viiekümne“ tootmisega juba järgmisel aastal.

Cosworth plaanib juba sellel nädalal alustada stendikatsetusi uue jõuallikaga, milleks on 3,9-liitrine V12, mis hakkab jõustama Gordon Murray (galeriis oleval pildil) projekteeritavat superautot T.50, millest saab legendaarsele McLaren „eff-ühele“ vääriline mantlipärija. Kõnealune mootor – mis on viimase arendajate sõnul otse loomulikult kõigi aegade ägedaim V12 – olevat kergeim omasuguste seas, kaaludes vaid 180 kg ja lisaks hiilgab see veel nii pöörtelembuse kui ka SUURE erivõimsusega. Uue jõuallika pöörete piiraja sekkub alles 12 100 p/min juures (!) ja mootori erivõimsuseks lubatakse ei rohkem ega vähem kui 168 hj liitri kohta.

Möödunud üheksa kuu jooksul tehti vajalikke katseid kolme silindrilise prototüübiga, et uurida, kuidas peavad säärastel koormustel vastu alumiiniumsulameist kolvid, titaansulameist klapid, hammasratastega käitatav klapiajam ja muu seesugune. Uus mootor on tähelepanuväärne sellegi poolest, et selle juures ei kasutata rihmaga ülekandeid ja isegi starteri ülesandeid täitev mootorgeneraator „suhtleb“ väntvõlliga rihmavaba ülekande vahendusel. Käesoleval nädalal algavate katsetuste käigus uuritakse sedagi, kas mootor suudab mahtuda etteantud heitmetingimustesse ja arendada seda tehes võimsusi, mis masina arendajate poolt välja hõigatud.

Valmiv T.50 on kolme istmega superauto, mis kasutab enama survejõu saavutamiseks sarnast lahendust, mis omal ajal F1-sarjas liigse efektiivsuse tõttu Brabhami autodel keelatud sai. Sarnaselt McLaren F1-ga on „tee-punkt-viiekümne“ juhikoht auto keskel ja kergmaterjalidest pöörasuse tühikaal olevat vaid 980 kg! Enam kui 600 hj arendav jõuallikas peaks tagama kärbeskaallasele muljetavaldava dünaamika ja kui esiti lubati mootori võimsuseks 650 hj @ 11 500 p/min, siis otsustati pärast esmase prototüübiga tehtud katseid võimsust juurdegi „keerata,“ sest Gordon Murray usub, et ka 672 hj arendav jõuallikas suudab täita heitgaase puudutavaid ettekirjutusi.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Seat Ateca

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Ateca on nägus linnamaastur, mis juhitavuse osas klassi priimuste seas, pakkudes kasutajale õnnestunud kompromissi mugavusest ning praktilisusest. Lähisugulaste arvestuses on see paremini viimistletud kui Škoda Karoq, olles VW Tiguanist hoomatavalt soodsam.