Uudised

Škoda ENYAQ iV saab endale edevama venna

• Škoda esimene elektriajamiga linnamaastur ENYAQ iV saab omale edevama kerega venna.
• Uustulnukad peaksid olema B-piilarini ühesugused, sealt edasi väljenduvad erinevused ennekõike kujunduses ja „kupee“ katusejoones, mis teeb auto õhumüüri suhtes pisut libedamaks.
• Baasmudel jõuab meile eeloleva aasta teises kvartalis, „kupee“ aga jupp aega hiljem.

Ehkki Škoda esimene „särtsutoitel“ linnamaastur jõuab meieni alles kevadel, sahistatakse juba kindlas kõneviisis selle järgmisest teisendist, millele antakse põhimudelist lennukam välimus. Ehk tegu on järjekordse kupeelaadse tootega, mis jagab platvormi baasmudeliga ENYAQ iV ja mida eeslinnades toimuvatel off-road võistlustel hädapärast tarvis on. „Kupee“ sünnis olevat lisaks klientide ootustele süüdi veel VW Grupi uue elektriautode moodulplatvormi (MEB) paindlikkus, mis tegevat sääraste versioonide loomise endisest lihtsamaks.

Säärase teguviisiga järgib Tšehhi algupäraga autotootja Volkswagenit, kelle elektritoitel linnamaastur ID.4 saab samuti „kupeekerega“ teisendi. Pildile püütud prototüübi näitel on Škoda logo kandvad vennad B-piilarini ühesugused, end sealtmaalt hakkab „kupee“ vööliin auto tagaosa suunas tõusma ning katusejoon langema, mistõttu on tulevasel laugsabal klaasipinda tunduvalt vähem kui põhimudelil. Samasuguste ajamite korral peaks ka laugsaba sõiduulatus tulema pisut suurem, kuigi tegu pole uut kvaliteeti lisava erisusega.

Uue „kupee“ nime pole veel meediasse imbunud, ent tehnilises plaanis saab see olema sama baasmudeliga ENYAQ iV, mida hakatakse pakkuma kas taga- või nelikveolise autona ja kolme erineva akuplokiga. ENYAQ iV akuploki mahutavuseks on kas 55, 62 või 82 kWh, mis annavad ühe laadimisega sõiduulatuseks 340, 390 või 510 km (WLTP-tsükli kohaselt). Tänases hinnakirjas olevate versioonide võimsusteks on vastavalt 148, 180 ja 204 hj, ent lisaks neile on valikusse lisandumas ka ülejäänutest võimsam vRS-versioon, mis saab ka tegusama akuploki.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Škoda Scala

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Škoda Scala põhitrumbiks on „palju autot vähese raha eest“, mis peab baasmudelite korral hästi paika. Scala tagaistme ees on enam jalaruumi kui üheski võistlejas ja lisaks sellele rõõmustavad ostja südant veel õnnestunud kujundus, elegantne interjöör, head sõiduomadused ja külluslik (lisa)varustus. Õigupoolest meenutavad väikeauto algupära vaid auto sõitjate ruumi laius ja interjööri viimistluses kasutatavad odavakoelised plastpaneelid.