Uudised

Hollandis õnnestus pildile püüda uus Toyota Mirai

• Tabatud prototüüp sarnaneb mullu näidatud ideeautole.
• Tootja pole veel avalikustanud, millisel määral ajamit uuendati, ent tänu viimase reformimisele tuleb uuem auto eelkäijast ühe enama istekoha ja 30% suurema sõiduulatusega.
• Ametlik esitlus leiab tõenäoliselt aset käesoleva aasta lõpus.

Toyota on üks neist autotootjatest, kes jätkab alternatiivsete ajamite poolel ka vesinikuga töötavate jõuallikate arendamist, mille tõestuseks on Madalmaades pildile püütud uue Toyota Mirai prototüüp. Viimase põhjal võib arvata, et aasta lõpus esitletav seeriamasin on mullusel Tokyo autonäitusel näidatud ideeautoga väga sarnane ning lisaks uuele kujundusele tegevat teine põlvkond suure hüppe edasi veel sõiduulatuse ja kasutusmugavuse osas.

Ideeauto vormis oli uus Mirai 4935 mm pikk ja 1885 mm lai ning 20-tollistel velgedel veereva sedaani telgede vahe pikkuseks oli 2920 mm. Erinevalt neljakohalisest eelkäijast on uues autos istekohti ühe jagu enam, mis sai võimalikuks tänu kompaktsemale kütuseelemendile. Ent õnneks ei kaasne viimasega tagasilööki autode tegevusraadiuses, sest uustulnukas sõitvat ühe paagitäiega 30% enam kui eelkäija, mis suutis läbida ühe tankimisega pea 500 kilomeetrit.

Toyota ei avalikusta, millisel määral ajamit muudeti, aga lisaks suuremale tegevusraadiusele lubatakse veel sujuvamat sõitu ja paremaid sõiduomadusi, sest tänu moodsamale alusele olevat teise põlvkonna Mirai raskuskese eelkäija omast madalamal. Armatuurlaual on enamik nuppe koondatud keskele, 12,3-tollise puuteekraani alla ja otse loomulikult on ka masina näidikupaneel digitaalset sorti tükk. Täpsemad detailid selguvad aga aasta lõpupoole toimuva esitluse käigus.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.