Uudised

BMW 4. seeria jõudis Eestisse

• Uus 4. seeria erineb baasmudelist enam kui ükski varasem 3. seeria najal valminud tavaseeria kupee.
• Esiti on hinnakirjas kolm bensiinimootorit ja üks „õlipõletaja“ ning lisaks tagaveole pakutakse uustulnukat veel nelikveolise autona.
• Soodsaima 4. seeria baashinnaks on meil 47 000 eurot (BMW 420i Coupé).

Nädalavahetusel esitleti Tallinnas BMW uut neljandat seeriat, mis erineb eelkäijast nii sisus kui vormis ja püstitab uue rekordi iluvõre, ehk „neerude“ suuruse osas. Ükski varasem kolmanda seeria kupee – viimased nimetati neljandaks seeriaks eelmise, ehk kuuenda põlvkonna 3. seeria (F30) elutsükli alguses – pole välisilme osas põhimudeleist sedavõrd erinenud ja muutunud välisilme peaks olema tuvastatav juba paarisaja meetri kauguselt.

Esialgse hinnakirja avab kaheliitrine ottomootor, mida pakutakse kahes võimsuses. 420i arendab 135 kW/184 hj ja 430i võimsust iseloomustavateks näitajateks on 190 kW/258 hj. Võimsaimaks bensiinipõletajaks on aga kolmeliitrine R6, mis arendab 275 kW/374 hj ja mida kandev M440i xDrive on saadaval nelikveolise autona. Säärane versioon saavutab 100 km/h 4,5 sekundiga ja sellise kaheukselise keskmiseks kütusekuluks lubatakse 7,4-8,1 l/100 km kohta.

Lisaks nimetatutele leiab kiiresti täienema hakkavast hinnakirjast veel ühe nelja silindriga diiselmootori, mida pakutakse pehme-, ehk poolhübriidina koos kahe veoskeemiga. Mõlema versiooni korral arendab jõuallikas 140 kW/190 hj, ent tänu nelikveo olemasolule on 420d xDrive pisut janusem kui tagaveoline 420d (4,8-5,5 vs 4,5-5,2 l/100 km). Käigukastideks on kõigil versioonidel kaheksakäigulised automaadid ja kurve aitab neelata seatav vedrustus.

Fotod: Harry Tiits

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

BMW X5

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

BWW X5 pakub väga head juhitavust ja jõulisi mootoreid, kuid tänaseks on mitmed konkurendid ta lisaks suutlikkusele kinni püüdnud nii interjööri kujunduse kui ka viimistluskvaliteedi osas ja kokkuvõttes taandub ühe või teise eelistamine konkreetse ostja maitsele.