Uudised

Järgmine C-klass flirdib elektriga, jääb ilma V8-mootoreist ja saab karkudele tõstetud

• Viienda põlvkonna C-klass (W206) panustab elektriga flirtivatesse ajamitesse ja värskelt S-klassilt tõstetakse ümber terve trobikond elektroonilisi abimehi.
• Mudel tuleb müüki nelja erineva kerega ja uue versioonina lisandub valikusse suurema kliirensi ning rohmakama kujundusega nelikveoline universaal, mis võimaldab kergemat kõnnumaal müttamist.
• Võimsaim C-klass jääb ilma V8-mootoreist, ent arendab elektrimootori toel siiski enam kui 500 hobujõudu.

Hiljuti pildile püütud prototüübid sedastavad, et ehkki viienda põlvkonna Mercedes-Benz C-klass on läbinisti uus auto, on see nii mõõtude kui ka proportsioonide osas olemasoleva masinaga väga sarnane. Mudelikoodi W206 kandma hakkav uustulnukas ehitatakse Daimleri MRA-nimelisele platvormile, mis saab ka järgmise GLC ja GLC Coupé aluseks. Tegemist on tagaveolistele autodele mõeldud platvormiga, mis võimaldab pakkuda ka nelikveolisi versioone ning võtta kasutusele 48-voldise elektrisüsteemi.

Viimast vajatakse ennekõike laetavate hübriidajamite ja uue põlvkonna juhiabide jaoks, mis uuelt S-klassilt väikevennale ümber tõstetakse. C-klass on kaotanud palju ostjaid linnamaasturitele ja Mercedeses usutakse, et järjekordne hüpe autonoomse sõidu suunas aitab kliente sõiduautode rooli tagasi tuua. Viies C-klass tuuakse turule, sedaani, kupee, universaali ja avaautona ning lisaks võetakse „relvastusse“ veel kõrgema kliirensi ning maskuliinsema kujundusega universaal. Midagi sellist, nagu on Audi A4 Allroad Quattro.

Järgmise C-klassi mootoriruumist võib leida kas nelja silindriga otto- või diiselmootori. Pehmete hübriidide korral toetab neid mootorgeneraator ja laetavatel hübriidajamitel on ette näidata autode käigukastiga integreeritud elektrimootorid. Umbes nii, nagu järgmisel AMG „tsee-kuuekümne-kolmel,“ mis jääb küll ilma V8-jõuallikast, ent arendab kaheliitrise bensiini- ja elektrimootori koostöös siiski enam kui 500 hj. Ent suurest hobujõudude hulgast ei maksa lasta end ehmatada, sest kallima varustusega „tseed“ pidavat nüüd kiiruseni 129 km/h sõitmisega juba omapäi hakkama saama!

Fotod: AUTOCAR

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mercedes-Benz GLB

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Suure Saksa kolmiku hulgast pärinevate rivaalide taustal sooduspakkumisena näiv uustulnukas, mis panustab ruumikusele ja praktilisusele ning teeb seda kaubamärgile väärilisel moel.