Uudised

Uus Mazda 6 üllatab kuuesilindriliste jõuallikatega

• Uusi mootoreid hakatakse pakkuma nii bensiini- kui ka diislitoidustena.
• Tegu on järgmisele „kuuele“ kavandatavate jõuallikatega, mis hakkavad jõustama kas taga- või nelikveolisi versioone.
• Meie õnnetuseks näitavad kõik märgid, et tänase „kuue“ mantlipärijast saab ookeanitagune tükk.

Mazda soovib veidi enam kui kahe aasta pärast hakata pakkuma kuue silindriga mootoreid ja seda nii ottomootorite, „õlipõletajate“ kui ka surusüüdet kasutavate Skyactiv-X jõuallikate valikus. Kõnealused mootorid hakkaksid liigutama tänaste „kuute“ mantlipärijaid, mis peaks USA ja Jaapani allikate andmeil jõudma turule 2022. aastal.

Täpsematest detailidest pole midagi teada peale selle, et uus R6 istutatakse mootoriruumi pikuti ja sestap olevat lõviosa uustulnukaist tagaveolised autod, mis positsioneeritakse turul ülespoole ning mille põhirivaalidena nähakse BMW kolmandat seeriat ja Kia Stingerit. Viimastega toime tulekuks saab uus Mazda 6 omale ka nelikveo.

Uue „kuue“ kujundus saab põhinema kolme aasta eest näidatud ideeautol Vision Coupé (pildil), millega esitleti esmakordselt täna kasutatavat Kodo kujunduskeelt. Ent nii suure mootoriga „kuus“ ei pruugi Eurooplaste jaoks enam piisavalt puhtalt põletada, mis tähendab, et uustulnukast saab vaid ookeanitagune kaup.

Tõenäoliselt saavad mootorivalikus olema ka pistikhübriidid, mis koondavad nelja silindriga jõuallikat ja elektrimootorit, ent ilmselt ei aita seegi seda sihvakat sedaani siiakanti tirida, sest Euroopas on säärased autod oma turuosa linnamaasturitele maha mänginud ning Mazda näeb seetõttu perspektiivsena vaid Miki-Hiire sünnimaad.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mazda 3

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Mazda on kõva tegija kompaktsete pereautode seas, ent mitmed konkurendid on temast mööda rühkinud nii sõiduomaduste kui ka siseviimistluse osas.