Uudised

Akio Toyoda – meie aja Enzo Ferrari.

• Toyoda suunab nii WRC kui WEC meeskondi
• Akio Toyoda võiks olla Enzo Ferrari tänane ekvivalent
• Ajal, mil paljud autofirmade juhid arvavad, et autosport reklaamina on vähetasuv, on see Toyoda muutumatu kirg

Toyota lõikab oma ülemuse autospordiarmastusest kasu nii võistlusrajal kui müügiesindustes.

Akio Toyoda võiks olla Enzo Ferrari tänane ekvivalent. Ei, mitte iseloomu poolest, vaid seepärast, et mõlemat võib kirjeldada kui karismaatilist juhti, kellel on tõeline kirg autospordi vastu ja otsusekindlus paigutada see oma firma filosoofia keskmesse - mis on toonud dividende nii tänaval kui võidusõidurajal.

Tegelikult võib Toyoda olla veelgi tähelepanuväärsem: kui Ferrari juhtis omaloodud sportautofirmat, mis lubas tal oma kirge väljendada, on Toyoda maailma suurima autotootja Toyota juht.

Ajal, mil paljud autofirmade juhid arvavad, et autosport reklaamina on vähetasuv, on see Toyoda muutumatu kirg. Ta võistleb sageli Nürburgringi 24 tunni sõidul ning keeldus näiteks GR Supra tootmiskõlblikuks kinnitamisest enne, kui oli sellega rajal sõitnud.

Samuti usub ta Toyota jätkuvat motospordis osalemist, andes rohelise tee nii autoralli kui ka kestvussõidu maailmameistrivõistluste võistkondade arendamisele, jätkates kestvussõidu kalli hübriidi TS050 rahastamist ka pärast teiste tootjate loobumist.

Ning vaatamata aastatepikkusele ebakindlusele reeglite osas on Toyota olnud pühendunud ka kestvussõidu maailmameistrivõistluste (WEC) tulevasele klassile Le Mans Hypercar.

Kui soovite näha, kui haaratud on Toyoda oma ettevõtte autospordiprojektidest, lugege lihtsalt tema pärast suuri õnnestumisi avaldatud avalikke kirju. Seni viimane sündis pärast seda, kui Mike Conway, José María López ja Kamui Kobayashi tõid Bahreini 8 tunni sõidu võiduga Toyotale teise WEC-tiitli - ja Toyoda lõpetasid selle kerge pilkega Kobayashi aadressil, kes ei suutnud poodiumil šampanjakorki avada.

Erinevalt lamedustega täidetud avaldustest, mida enamik bosse esitab pärast õnnestumisi, on Toyoda omad alati pakatanud kirest. Pärast tänavust Le Mansi sõitu hõlmas suure osa tema õnnitluskirjast vabandus Conway, Lópezi ja Kobayashi ees tehniliste probleemide pärast, mis andsid võidu teisele, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima ja Brendon Hartley juhitud autole TS050 Hybrid.

Kui Ott Tänak pärast eelmise aasta WRC-tiitli võitmist ootamatult teatas siirdumisest Toyota meeskonnast Hyundaisse, sõnas Toyoda, et tunneb Tänaku esitatud põhjendused - uued väljakutsed teistsuguses keskkonnas – olevat "lihtsalt hämmastavad" ning soovis talle õnne. Ning kui meeskond otsustas Jari-Matti Latvala ja Kris Meeke vahetada Sébastien Ogieri ja Elfyn Evansi vastu, kulutas Toyoda rohkem sõnu lahkuvate pilootide tänamisele kui uute tervitamisele.

Toyoda motospordikire hüved ei piirdu sõnadega – need kajastuvad ka müügisalongis. Hämmastav uus GR Yaris on näiteks selline auto, mida masstootjal poleks justkui kasulik ehitada. Sama kehtib ka GR Supra kohta, mille viisid reaalsuseni Toyoda kirg ja koostöö BMW-ga. Ja me pole jõudnud isegi rääkida hüperautost, mida Toyota ehitab oma järgmise Le Mansi võidusõidu ettevalmistamiseks.

Ent kasu ei lõika üksnes kähkusõiduautod. Uusimate Yarise ja Corolla täiustused peegeldavad firma selget püüdlust valmistada suurepäraseid autosid, mitte lihtsalt müüa palju autosid. Neis peegeldub kogu Toyota autospordi vaim – ning see algab tipust.

Põhimõtteliselt on Toyoda, nagu ka Ferrari, kujundanud firma oma näo järgi – ning see aitab Toyotal saavutada uskumatut sportlikku edu ja valmistada tõeliselt rõõmustavaid tänavasõiduautosid.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota GR Supra

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Toyota GR Supra pole nii eesmärgipärane, kui Alpine A110 või Porsche 718 Boxster, kuid on tänu võimsale mootorile, tagaveole ja jäigale kandmikule samuti lustlik kaaslane, edestades nimetatuid nii mootori elastsuse kui ka praktilisuse osas.